پیامک کد لاگین توییتر، اینستاگرام و واتس اپ هم مسدود شد!

پیامک کد لاگین توییتر، اینستاگرام و واتس اپ هم مسدود شد!

روز جدید فیلترینگ و محدودیت فضای مجازی تقویت شده است اگر کاربران اپراتورهای تلفن همراه از پلتفرم های توییتر و تلگرام خارج شوند به راحتی نمی توانند به این پلتفرم ها برگردند چرا که به نظر می رسد دریافت کد تایید این دو بستر به دست کاربران نمی رسد.

آرین اقبال کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و شبکه های کامپیوتری درباره مشکل دسترسی به اینستاگرام در ایران گفت: این مشکل را نمی توان به کاهش سرعت اینترنت ربط داد. چون اگر کاهش سرعت را در نظر بگیریم کل پهنای باند کاهش می یابد در حالی که الان فقط در اینستاگرام و یک سری سرویس هایی مثل گیت هاب شاهد این مشکل هستیم. این نشان می دهد که یک وقفه عمدی وجود دارد. همه این موارد یک سیستم پیچیده را نشان می دهد که یک سیستم رفتاری شبیه به سیستم فیلتر چینی است.

چپ، نمی توانند به راحتی به این پلتفرم ها برگردند زیرا به نظر می رسد دریافت کد تایید این دو پلتفرم به دست کاربران نمی رسد. در برخی استان‌ها، کد تایید اینستاگرام و واتس‌اپ نیز دچار اختلال شده است، هرچند گزارش‌های کمی مبنی بر عدم دریافت تاییدیه پیامکی این دو اپلیکیشن بدون فیلتر وجود دارد.

به نظر می‌رسد برخی از کاربران ایرانی نتوانسته‌اند کد تأیید ورود به اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و توییتر را دریافت کنند، مشکلی که برای چندمین بار در سال‌های اخیر دوباره بروز کرده است. در سال 2018 و یک سال پس از فیلتر شدن تلگرام، مشکل مشابهی ظاهر شد که البته پس از چند ساعت حل شد.

برای ورود به تلگرام کد از طریق پیامک دریافت می شد و در صورت عدم دریافت پیامک گزینه تماس صوتی در دسترس بود.

اکنون تلگرام کد را ارسال می کند [فقط به مخاطبان ایرانی] در همان ابتدا یک تماس صوتی برقرار می کند. آن هم با پیشوندهای مختلف کشور! برای ارسال کد تلگرام با شماره ایرانی تماس گرفته و به شماره یک کشور دیگر پیامک ارسال می کند. یعنی تلگرام متوجه مسدود شدن پیامک در ایران شده و جایگزین تماس صوتی شده است.

هنوز مشخص نیست که قطعی فعلی به زودی برطرف می شود یا خیر و پیگیری دیجیاتو با روابط عمومی ISP تاکنون ناموفق بوده است.
برای ورود به تلگرام کد از طریق پیامک دریافت می شد و در صورت عدم دریافت پیامک گزینه تماس صوتی در دسترس بود. اکنون تلگرام کد را ارسال می کند [فقط به مخاطبان ایرانی] در همان ابتدا یک تماس صوتی برقرار می کند. آن هم با پیشوندهای مختلف کشور! برای ارسال کد تلگرام با شماره ایرانی تماس گرفته و به شماره یک کشور دیگر پیامک ارسال می کند. یعنی تلگرام متوجه مسدود شدن پیامک در ایران شده و جایگزین تماس صوتی شده است.

ماند. در حال حاضر تنها راه ورود به تلگرام این است که منتظر پیام صوتی این پیام رسان باشید که در برخی مناطق نیز فعالیت آن متوقف شده است.

تعدادی از کاربران تلگرام و توییتر در ایران گزارش داده‌اند که با مشکل عدم دریافت کد فعال‌سازی برای ورود به تلگرام و توییتر مواجه شده‌اند و با وجود اینکه تمام راه‌های ممکن را برای حل این مشکل امتحان کرده‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. پس از هر بار خروج از تلگرام برای ورود مجدد به حساب کاربری، پس از ثبت شماره تلفن همراه، کد فعال سازی حساب پنج رقمی ارسال می شود. در توییتر، اگر گزینه «دو مرحله» انتخاب شده باشد، برای ورود به این پیامک نیاز دارید. این کد پنج رقمی از طریق پیامک ارسال می شود که توسط اپراتورهای مخابراتی و محلی مدیریت می شود.

بر این اساس هیچ یک از سازمان های داخلی مسئولیت این مشکل را بر عهده نگرفته اند و شرکت تلگرام نیز گزارشی مبنی بر بروز مشکلات در این زمینه منتشر نکرده است. خاطرنشان می شود که اکثر اختلالات فعلی در شبکه اینترنت پراکنده است و کارشناسان معتقدند این اختلالات مقطعی و پراکنده دلایل فنی خاصی دارد و برخی بیم آن دارند که نوعی حفاظت بی صدا در شبکه ارتباطی کشور اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید