پیشرفت کشور در آموزش است/ شهدای ما جنگ را به مدرسه تربیتی تبدیل کردند


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903431

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشرفت هایی که در رده های بالای کشور صورت می گیرد مبتنی بر آموزش است و نباید از این موضوع غافل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت ایام و گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز جان باخته و 5 هزار معلم درگذشته اظهار داشت: گردشگری نظامی در دنیا مترادف با گردشگری تاریک است اما در کشور ما راهیان نور شکل گرفته است چرا که شهدای ما در مدرسه تربیت جنگ شدند و از میدان سخت و خشن عرصه نرمی را پدید آوردند.

نوری افزود: وقتی به زندگی شهدا نگاه می کنیم، آنها را افراد تحصیلکرده می بینیم نه صرفاً نظامی، به همین دلیل نام راهیان نور را به خاطر همین مشکل می بینیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا درس های زیادی از سیره رسول خدا آموخته اند، گفت: ما معتقدیم زیارت مناطق جنگی امتداد حیات پیامبر است و خوشحالیم که راهیان نور به قرارگاه های این حضرت پیوند خورده است. پیش رفتن.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از توطئه هایی که از اول انقلاب برای ملت ایران وجود داشته و یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان که در مطالعات استنفورد 2040 به آن اشاره شده است، تأثیرگذاری بر مردم ایران است. مردم که پیشرفت ایران اسلامی نمایشی است.

وی بیان کرد: اساتید زیست شناسی از موسساتی که در سال های اخیر توانسته اند کارهای بزرگی در حوزه علمی انجام دهند از جمله موسسات پاستور، برکت و فخرا بازدید کردند و در این موسسات ایران اسلامی با تلاش و کوشش توانست واکسن تولید کند. جوانان کشور که جزو فناوری ها هستند دنیا سخت و جدید است.

عضو کابینه سیزدهم، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را جلوه عینی دیگری از توانایی دانشمندان و مهندسان ایرانی می داند که توانستند تحریم های دشمن را خنثی کنند.

نوری تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز هیچکس باور نمی کرد که بتوانیم پالایشگاه بسازیم اما امروز در بندرعباس و عسلویه پالایشگاه های تمام ایرانی ساخته شده که تحریم را خنثی می کند و این مسائل یک هویت است. سازنده برای ما

وی ادامه داد: توطئه های دشمنان نظام با هدف جلوگیری از رسیدن ملت ایران به قله های معرفت و پیشرفت است زیرا «العلم سلطان» بنابراین در بیان گام دوم توصیه اول آنها علم و دانش است. تحقیق کنید و دوم توصیه آنها اخلاق و معنویت است و دشمن این است که می خواهد این دو بال را از ما بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سطح علمی دانش آموزان ایرانی بسیار بالاست. به عنوان مثال دانش آموزان ایرانی در رشته های نجوم، نجوم و فیزیک 9 مدال از 10 مدال و یک مدال را آمریکایی ها کسب کردند. دانش آموزان امروز ما دارای بصیرت و بصیرت هستند بنابراین باید در عرصه علم و آموزش همت خود را به کار گیرد تا جامعه دانش پایه را به دست آورد.

نوری افزود: حوزه پیشرفتی که در رده های بالای کشور در حال انجام است آموزش و پرورش است و نباید از این موضوع غافل شد.

وی در پایان گفت: در اردوهای راهیان نور و ترقی راویان باید به امور مختلف آگاهی کامل داشته باشند، به همین دلیل آموزش و پرورش حد و مرزی ندارد و از هر نهادی که نیاز باشد برای روایت خاطرات دفاع مقدس از کارشناس دعوت می کند تا بتواند خاطرات دفاع مقدس را روایت کند. اطلاعات دقیقی برای بازشماری دانش آموزان ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید