پیشنهادات تیمی از نمایندگان مجلس برای تکمیل پروژه «بانکداری اسلامی» / برخی از مسائل فقهی و حقوقی حل شد


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879311

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از نمایندگان در حال آماده سازی پیشنهادات برای تکمیل این طرح هستند، گفت: مجلس مصمم است در این زمینه تصمیم گیری کند.

«حسین میرزایی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی طرح بانکی جمهوری اسلامی در مرکز مطالعات راهبردی گفت: این جلسه با حضور جمعی از نخبگان حوزه های علمیه، دانشگاهیان و مدیران اجرایی و همچنین نمایندگان مجلس در این مرکز برگزار شد. “

وی با اشاره به اینکه دستور کار این جلسه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این طرح در حال حاضر برای کل نظام بانکی نیست و در حال حاضر بر روی بانک مرکزی و سازوکارهای عملی آن متمرکز شده است.

میرزایی گفت: این طرح در جلسات قبلی مطرح شده بود، اما علمای حوزه علمیه به آن ایرادات قانونی داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه نظام پولی بانکی و نظامی کشور بدون پشتوانه پول خلق می کند و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، تاکید کرد: ایشان را تکریم کردند.

میرزایی با اشاره به اینکه بررسی این طرح و نشست هم اندیشی اصلاح نظام بانکی ادامه خواهد داشت، ادامه داد: نمایندگان مجلس تا روز پنجشنبه 9 تیرماه فرصت دارند پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند و پیشنهادات بررسی می شود.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از نمایندگان در حال آماده سازی پیشنهادات برای تکمیل این طرح هستند، خاطرنشان کرد: مجلس مصمم است در این باره تصمیم گیری کند. متأسفانه ابزارها گاهی محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند و به همین دلیل دشوار است.» پایان کاری که باید انجام شود قابل انجام است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید