پیشنهاد عجیب یک مجله اصلاح شده; همان سند مضر برجام روحانی را امضا کنید!


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886506

در عین حال اصلاح طلبان به نمایندگی از مردم، نسخه مردمی برجام را ارائه می کنند که باید گفت امروز جامعه ایران بعید است برجام پیشنهادی روحانی و تیمش را بپذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه جمهوری اسلامی در شرایطی که سیاست فاجعه‌بار دولت قبل برجام همچنان اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نوشت: اکنون مردم کشورمان با پرسش‌ها و کنجکاوی‌شان در مورد مذاکرات برجام، می‌خواهند بگویند تیم مذاکره‌کننده برجام و سیزدهم. دولت که ما همین دستاورد را داریم. ما در اردیبهشت 1400 راضی هستیم و مهم نیست که به نام چه کسی و کدام دولت به توافق برسیم.» این روزنامه اصلاح طلب از دستاوردهای نسخه منسوخ و مضر برجام می گوید و گویا فراموش کرده است. دقیقاً به دلیل همین رویکرد بدون تضمین و شکست اصلاح طلبان، نه تنها تحریم ها لغو نشد، بلکه کشور با افزایش 10 برابری قیمت ارز، سکه و مسکن، رکود اقتصادی و تورم مواجه شد.

ثمره عاقبت معنوی شماست

در حالی که اصلاح طلبان از طرف مردم نسخه مردمی برجام را ارائه می کنند، یعنی بعید است جامعه امروز ایران برجام پیشنهادی روحانی و تیمش را بپذیرد. ذهن مردم ایران هنوز از این موضوع پاک نشده است که ظریف وزیر امور خارجه وقت پس از شکست برجام گفت: من در مجلس گفتم که در برجام کلمه تعلیق وجود ندارد، اشتباه من بود. کلمه تعلیق چهار بار در برجام آمده است. از این منظر باید گفت که برجام برای مردم معنایی ندارد.

هر داوری می تواند دستاوردها را ببیند

در ادامه این روزنامه مدعی شده است که «موضوع برجام که به اقتصاد کشور گره نخورده، یک شعار تبلیغاتی است» که دستاوردهای اقتصادی، دیپلماتیک و اجرایی کشور را نادیده می گیرد.

اما درباره رویکرد عملگرایانه دولت سیزدهم باید گفت زمانی که واکسن ها، جابجایی های منطقه ای، خطوط ترانزیتی، مبادلات اقتصادی و… ملزم به برجام هستند، تصویب شده و دولت مصمم است علاوه بر مذاکره با کشورهای عضو برجام، دیپلماسی و اقتصاد خود را نیز توسعه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید