پیش بینی افول Omicron تا نوروز


زمان: 18:31
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810862

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برآورد ما این است که تا قبل از عید نوروز موج امیکرون فروکش کند. البته اگر سویه جدید Omicron فعال نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کناتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه سلام تهران با اشاره به وضعیت جذب امیکرون گفت: امیکرون رو به کاهش است و ویزیت سرپایی و بستری شدن در بیمارستان رو به کاهش است.

وی گفت: امیدواریم مانند موج های قبلی منحنی بستری، منحنی بخش مراقبت های ویژه و منحنی مرگ و میر کمتر باشد. اینکه در چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد بستگی به این دارد که آیا این سویه جدید آمیکرون فعال شود یا خیر.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بر اساس آمار ارائه شده و مراجع و اطلاعاتی که دریافت می کنیم آمیکرون در دنیا بسیار گسترده است. بسیاری از افراد مبتلا شدند و بیشتر در سطح سرماخوردگی ظاهر شدند.

وی گفت: در مجموع Omicron بسیار ضعیف تر از دلتا بود، اما همچنان تلفات داشت و اگر واکسیناسیون انجام نمی شد، تلفات بیشتر بود.

وی در خصوص تاثیر واکسیناسیون بر اومیکرون و میزان خطای واکسن های ایرانی گفت: بیش از 80 درصد افراد واکسینه شده اند و تعداد واکسینه نشده ها کمتر از 20 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در مجموع وقتی افراد زیان دیده را مقایسه می کنیم، اغلب واکسینه نشده اند. واکسن ها در ایران تمام مراحل بسیار جدی ارزیابی را پشت سر گذاشته اند.

کناتی خاطرنشان کرد: اقدامات ریاضتی در ایران همتراز کشورهای اروپایی و آمریکایی است. تمام تلاش شده تا کوچکترین مشکلی پیش نیاید، اما در کل این موضوع وجود دارد که همه واکسن های دنیا با مجوزهای فوری مطرح شده اند. یعنی برخی از مراحلی را که معمولا دارو باید طی کند را طی نکرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: احترام به مردم بسیار مهم است. یعنی کسانی که سرما می خورند 4 یا 5 روز اول از خانه بیرون نروند. چون هرکس بیرون بیاید ریسکش را بیشتر می کند.

وی گفت: برآورد ما این است که موج Omicron تا قبل از عید فروکش کند. البته اگر سویه آمیکرون جدید فعال نشود. نکته دیگر این است که ما به سمتی می رویم که تاج سالیان متمادی با ما باشد، اما سبک باشد و موارد کم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: البته گاهی ممکن است امواجی هم ایجاد شود. ما نمی توانیم سال ها به طور عادی زندگی کنیم و باید موارد خاصی را رعایت کنیم. به نظر می رسد میزان اشغال جهان توسط Omicron به خودی خود یک واکسن بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید