پیش بینی دلگرم کننده بازار مسکن تا پایان سال 1400

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780096

معاون وزیر راه و شهرسازی با پیش بینی اینکه بازار مسکن تا پایان سال 1400 امیدوارکننده خواهد بود، گفت: قانون جهش تولید مسکن به خروج بازار مسکن از فضای سرمایه گذاری کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده گفت: تکلیف زمین و واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی در قانون جهش تولید مسکن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه منابع بانکی، خدمات و مصالح ساختمانی در قانون جهش تولید پیش بینی شده است، افزود: این قانون دو ساختار مهم شورای عالی مسکن و صندوق ملی مسکن ایجاد می کند که کمک شایانی به مسکن در کشور خواهد کرد. “

محموده درباره پیش‌بینی بازار مسکن گفت: امیدواریم با توجه به اینکه پروژه‌های انبوه مسکن در حال انجام است و در حال رشد است، بتوان بازار مصرف را از این حوزه از بازار سرمایه‌گذاری جداتر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید بازار مسکن را از رقابت موجود بین بازارهای اقتصادی جدا کنیم. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، افزایش تولید مسکن در قالب خانوارهای متقاضی مسکن است.

محمودزاده پیشتر با بیان اینکه قانون جهش مسکن نواقص مسکن را پوشش می دهد، گفت: تشکیل صندوق ملی مسکن تحولی نادر در ساختار برنامه ریزی مسکن در ایران است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی معتقد است حجم تسهیلات و مزایای آن در قانون جهش تولید مسکن باید با توجه به متغیرهایی مانند هزینه در شهرهای مختلف تغییر کند.

وی با بیان اینکه قیمت واحدها در قانون جهش مسکن متفاوت است، تصریح کرد: به عنوان مثال در مناطق شهری به دلیل افزایش ارتفاع ساختمان به طور طبیعی هزینه ساخت بیشتر است. در سکونتگاه های کوچک ارتفاع ساختمان ها یک یا دو طبقه است و شرایط متفاوت خواهد بود. سود تسهیلات نهضت ملی مسکن با توجه به دسترسی جامعه هدف تعدیل می شود.

معاون وزیر مسکن وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن گفت: این مصوبه به دستگاه های ذیربط ارسال شده و پس از اعلام نظر در رسانه ها منتشر می کنیم. “

محمودزاده افزود: قانون جهش تولید مسکن نارسایی های حوزه قانون گذاری مسکن را پوشش می دهد که مهمترین آن تشکیل صندوق ملی مسکن است که وظیفه مشخصی برای توانمندسازی دهک های کم درآمد جامعه دارد. این نادر است. ظهور و هرگز ما مسکن در کشور برنامه ریزی و حمایت نمی کنیم.

وی یادآور شد: در حالی که تشکیل جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور بود، اتفاق بسیار مهمی نیز بود. تصمیمات این شورا تصمیمات قانونی است و به هماهنگی همه دستگاه های ذیربط کمک می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید