سفر دلگرم کننده وزرا از دولت سیزدهم به شهرهای استان قزوین


ساعت: 23:33
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834964

همزمان با سفر آیت الله رئیسی به قزوین، جمعی از وزرا نیز در سفر به شهرستان های استان قزوین حضور یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; علی اکبر محرابیان به عنوان نماینده رئیس جمهور در حاشیه بازدید از گلزار شهدای بوئین زهرا گفت: سفر استانی دولت را با فرصت ها، مشکلات و چالش های اقصی نقاط کشور آشنا می کند.

وزیر نیرو افزود: مهمترین دلیل سفرهای روستایی، توزیع عادلانه تسهیلات و وام بین نقاط مختلف کشور است تا مسئولان در تصویب سفرهای دولتی به مسائل دقت کنند و وام عادلانه را در نظر بگیرند.

محرابیان گفت: شهرستان بوئین زهرا یکی از مناطق مستعد و دارای نیروی انسانی توانمند و منابع طبیعی فراوان است و باید در حوزه های مختلف به ویژه در بخش راه، آب و زیرساخت مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه امشب به مسائل و مشکلات شهرستان بوئین زهرا در شهر قزوین رسیدگی می شود، گفت: امیدواریم مصوبات به گونه ای باشد که به برخی از سوالات و انتظارات مردم پاسخ دهیم. مردم.”


ساخت و راه اندازی بیمارستان محمدیه باید در اولویت مسئولان استانی باشد

حجت الله عبدالملکی در بیستمین سفر استانی رئیس جمهور به استان قزوین به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در البرز حضور یافت.

وی در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدای گمنام مهرگان به مقام شامخ شهید والامقام ادای احترام کرد.

باید بگویم؛ ازدحام جمعیت به بیان مشکلات و دغدغه های مردم شهرستان پرداخت و در این بین وزیر کار به برخی سوالات مردم از جمله در مورد بیکاری و مشکلات شهرستان مهرگان پاسخ داد.

در ادامه وزیر کار و رفاه اجتماعی از بیمارستان نیمه کاره محمدیه که چند سالی است راکد بوده بازدید کرد.

عبدالملکی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهرستان محمدیه با بیان اینکه راه اندازی این بیمارستان یکی از نیازهای شهرستان محمدیه است، اظهار داشت: این بیمارستان در حال توسعه است. وی افزود: تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان باید در اولویت مسئولان استانی باشد.


بازدید وزیر کشور از منطقه محروم هادی آباد قزوین

در بیستمین سفر استانی رئیس جمهور به استان قزوین؛ احمد واحدی وزیر کشور نیز در قزوین حضور دارد.

بازدید از منطقه محروم هادی آباد قزوین و گفتگو با مردم آن منطقه برای بررسی و رفع مشکلات از برنامه های آنان در این سفر به استان بود.

هادی آباد در زمینی به مساحت 58 هکتار در منطقه 2 و شمال غربی قزوین و در مجاورت بلوار نواب صفوی و شهید بهشتی واقع شده است.

این منطقه با وجود اینکه در قلب شهر قرار دارد، تمام ویژگی های حاشیه نشینی را دارد و بافت فرسوده، مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی از جمله مواردی است که در این محله به چشم می خورد.

در حاشیه این بازدید، مردم منطقه هادی آباد دغدغه ها و دغدغه های خود را به وزیر کشور بیان کردند.

باید بگویم؛ وزیر کشور با ورود به استان قزوین با حضور در معبد شهدای قزوین و بازدید از پروژه امامزاده حسین (ع) به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

سفر به روستای الولک (روستای کارآفرین) برنامه بعدی سفر وزیر کشور به استان قزوین خواهد بود.


وزیر علوم از شهر گلخانه ای نودهک در تاکان بازدید کرد

در سفر یک روزه نماینده هیئت دولت به استان قزوین؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون وزیر جهاد کشاورزی از شهر گلخانه ای نودهک تاکستان بازدید کردند.



این مراسم با حضور محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و طاهری استاندار و سایر استان‌ها برگزار شد. مسئولان شهر



انتظار می رود؛ فاز 2 این شهر گلخانه ای در سطح 500 هکتار در صورت رهاسازی 5 میلیون مترمکعب آب از سد نهب ساخته می شود. اجرای فاز اول این شهر گلخانه ای تاکنون 19 میلیارد تن برای بخش دولتی و 100 میلیارد تن سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه داشته است که برای تکمیل پروژه به 500 میلیارد تن نیاز است.

فاز اول این شهرستان با گلخانه از سال 96 آغاز شده و تا کنون ادامه دارد و با ایجاد و بهره برداری از فاز اول تاکنون برای 80 نفر شغل ایجاد شده است که در صورت بهره برداری برای 600 نفر اشتغال ایجاد می شود.



شهرک گلخانه ای نودهک پس از تکمیل و بهره برداری سالانه 15000 تن محصولات گلخانه ای با استفاده از محصولات سبزی و صیفی تولید خواهد کرد.



انباشت گلخانه ها در یک شهر و مطلوب بودن زیرساخت های سرمایه گذاری بخش خصوصی از مهمترین ویژگی های این شهر گلخانه ای است.

باید بگویم؛ تاکنون 100 درصد زمین به بخش خصوصی واگذار شده و 40 سرمایه گذار ساخت و ساز در شهر را آغاز کرده اند. همچنین در سال گذشته 6 سرمایه گذار موفق به دریافت تسهیلات به ارزش 350 میلیارد ریال و 8 سرمایه گذار نیز 80 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید