پیش فروش جدید خودروسازان منوط به تایید سازمان ملی استاندارد است

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803556

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروهایی که بیش از دو ماه در پارکینگ خودروسازان انبار شده اند، قبل از تحویل به مشتری باید مجدداً بررسی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی اسلام پناه گفت: ده روز پیش قول دادیم کیفیت خودروهای داخلی را تغییر دهیم. بر این اساس 15 تکلیف قانونی جدید شناسایی شده که هر کدام در بحث هایی مانند عملکرد، ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی موثر است و این تعهدات به امضای خودروسازان و مسئولان رسیده است.» وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد شده است.

وی گفت: خودروسازان موظفند هر خودرویی را که بیش از دو ماه در انبارها یا پارکینگ‌ها نگهداری می‌شود و کلیه قطعات لاستیکی، پلیمری، سمباده‌زنی، فرورفتگی یا آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی را قبل از تحویل به کاربر بازرسی کنند. تعمیر شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: خودروسازان موظف شدند برای اخذ تاییدیه های انطباق و نوع گواهینامه ها که بر عهده مدیرعامل گروه خودرو است، تغییرات را سریعا به سازمان ملی استاندارد اطلاع دهند.

اسلام پناه گفت: یکی دیگر از بند های این وظایف جدید، تضمین تداوم سیستم کیفیت بود که الزامات آن بر عهده خودروسازان است و خودروسازان باید در قبال مصرف کننده پاسخگو باشند تا مصرف کننده بتواند از تعهدات بستانکار باشد. از سیستم کیفیت خودرو.”

وی افزود: سپس کیفیت مواد اولیه، واسطه ای و فرآورده های نهایی باید مطابق با سیستم استاندارد باشد و فرآیند آن توسط خودروسازان کنترل شود تا تمامی مسئولیت کیفری و قانونی تخلف از آن بر عهده خودروها باشد. تولید کنندگان.”

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به پیش فروش خودروها گفت: خودروسازان موظف بودند قبل از هرگونه پیش فروش، تاییدیه های لازم را از سازمان ملی استاندارد در خصوص مجوز کیفیت و انطباق تولید دریافت کنند. اگر قبل از دریافت مجوز اقدام به تبلیغ کنند، پیش فروش آنها متوقف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید