لزوم تقویت کنترل کیفی خودروسازان داخلی/سازمان های استاندارد به منظور ارزش گذاری بیشتر به زندگی مردم

ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800603

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اولویت جان مردم بر قیمت و لزوم تقویت کنترل کیفی خودروسازان داخلی، از برنامه مجلس برای ورود خودروسازان کوچک و بازگشت رقابت برای کیفیت و قیمت در بازار خودرو خبر داد.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص موضوع نظارت بر قیمت و کیفیت خودروسازان و مشکلات خودروهای تولید داخل گفت: از نظر کمیته صنعت دولت باید هرچه سریعتر گامی فراتر از تقویت نظارت برداشته شود. و نظارت بر این روند به طور کامل در حال تغییر است.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر تصادف و خرابی سیستم های ایمنی داخلی خودرو، گفت: در صورت ادامه شرایط تولید به شکل فعلی، نیاز خودروسازان به شکستن انحصار و عدم تکرار این بی کیفیتی در روند تولید خودروهای کوچک افزایش می یابد. تولیدکنندگان مورد نیاز هستند. “مارک ها و محصولات با کیفیت را در مقیاس خودروهای تجاری وارد کنید.

طاهری گفت: ورود چند خودروساز کوچک و ارائه خدمات مختلف می تواند هم قیمت را متعادل کند و هم رقابت در کیفیت را افزایش دهد که این امر باعث توسعه صنعت خودروسازی داخلی و ایجاد حق انتخاب برای خریدار می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته صنعت و معدن بر اساس تعهدات نظارتی، گفت: تقویت این روند از اولویت‌های این کمیته است و در جلسه آینده از وزیر صمت برای حضور در جلسه دعوت می‌شود. طرح ویژه برای چگونگی این نظارت و کمیسیون نیز برنامه خود را برای افزایش تعداد خودروسازان کوچک برای بازگرداندن رقابت در بازار خودرو دنبال می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به ناکارآمدی ایربگ خودروها در تصادف زنجیره ای در اهواز گفت: نقش سازمان استاندارد در تولید و نظارت بر تولید خودرو باید افزایش یابد و خودروسازان و سازمان استاندارد باید به زندگی ارزش بیشتری بدهند. اصلاحات را انجام دهید. «اجازه دهید این اشتباهات تکرار نشود.

وی با اشاره به نقش تقویت استاندارد کاهش تلفات جاده ای گفت: با توجه به افزایش چند برابری قیمت خودروها باید کیفیت تجهیزات ایمنی ارتقاء یابد تا مردم با اطمینان و اطمینان نسبت به خرید خودروهای داخلی اقدام کنند.

طاهری در پایان گفت: اخیرا یک گروه تحقیق و تفحص برای رسیدگی به مشکلات صنعت خودرو به ویژه نظارت بر کیفیت تولید خودرو تشکیل شده است و باید منتظر نتیجه این مطالعه و بررسی باشیم تا بهبود کیفیت خودروهای محلی.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید