پیوند امنیت و آموزش جدایی ناپذیر است/ سوابق «دخمه ها» در عرصه جهاد را تشریح کنید; یک نمونه است


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814459

سردار فلاح زاده گفت: مرحوم دشتی در دو عرصه جهاد در برابر هجمه های فرهنگی دشمن و همچنین جهاد در دوران دفاع مقدس تجربه درخشانی در شناخت دشمن دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار محمدرضا فلاح زاده وارث قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر مرحوم غلامحسین دشتی رئیس فقید شورای شهر یزد با اشاره به ویژگی ها و کرامت مرحوم آری گفت: به زودی دوران جوانی اش به پایان می رسد و مهم این است که چگونه این زندگی را بگذرانیم و زندگی آخرت را چگونه بسازیم.

سردار فلاح زاده با بیان اینکه بهترین الگو برای جوانان عالم ربانی و بهترین الگو برای علمای الهی ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام هستند، افزود: رمضان ماه خدا، شعبان ماه رسول خداست. و رجب ماه علی مرتضی است به ما قوت می بخشد که از مسیر ولایت باید به نبوت و در نهایت به ولایت برسیم و شاید عکس آن تثبیت راه استیلای به ولایت باشد که تا الهی ادامه دارد. عالمان.

جانشین قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اسلام به برخی نکات و ویژگی ها توجه ویژه دارد، ادامه داد: اولین نکته ای که خداوند پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بر آن تاکید دارند، پذیرش حکومت خدا و امام راحل است. ائمه، حکومت خدا را پذیرفت و برای استقرار حکومت خدا در ایران تلاش کرد و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) برای ادامه حکومت خدا این حکومت را پذیرفتند.

جانشین فرمانده کل سپاه قدس با بیان اینکه ترویج اخلاق یکی از مهمترین سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: برکت ایشان به استان یزد به من فرمود که در استان یزد احترام به زرتشتیان را به یاد داشته باشید. که در این استان زندگی می کنند.

سردار فلاح زاده یکی از ویژگی های خاص دکتر گلام حسین دشتی را اخلاق، اخلاص و اخلاص عنوان کرد و گفت: ایشان که خود معلم اخلاق بودند این درس را به خوبی از سیره ائمه اطهار آموخته بودند.

وی توجه به نماز اول وقت را از مهم ترین ویژگی های مؤمن دانست و گفت: حلال طعام است و نیت خالص آن است که نماز را بخواند و بتواند به آن رسیدگی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه قدس، توجه ویژه دکتر دشتی به نماز را مورد توجه قرار داد و گفت: دکتر دشتی نیز از کسب و ترویج علم غافل نشد و هر جا که لازم بود برای ترویج دین حضور داشت، حتی اگر مرد دیگری نبود. حاضر در این نشست «و برای ترویج این فرهنگ بسیار تلاش می کرد.

سردار فلاح زاده مهم ترین اصل اساسی در این حوزه را تداوم و بقای حکومت یا نظام جمهوری اسلامی و سایر فعالیت های اجتماعی دانست که یکی از آنها کار خیریه است.

وی ترویج صداقت، شجاعت، آزادگی، فرهنگ نماز، ترویج ذلت و بسیاری موارد دیگر را از مشاهیر مهم برشمرد و افزود: از عملکرد خود به عنوان نمونه.

جانشین فرمانده کل سپاه قدس امنیت را یکی از ویژگی ها و نیازهای جامعه می داند که اسلام به آن توجه ویژه ای دارد و گفت: پیوند امنیت و تربیت ناگسستنی است و اگر امنیت نباشد، آموزش و پرورش و آموزش و پرورش است. دین تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.»

سردار فلاح زاده با اشاره به اینکه در سوریه پس از جنایات دانش در حوزه های مختلف از جمله آموزشی و اقتصادی با مشکل مواجه شد، گفت: از سوی دیگر اگر امنیت باشد اما آموزش نباشد قطعاً با همین مشکل مواجه خواهیم شد. ایرادات را مطرح می کند.

وی با اشاره به اینکه در غرب و آمریکا باسواد هستند، اما به دلیل عدم خودسازی، خود این آموزش جنگ های مختلفی را به وجود می آورد، خاطرنشان کرد: آموزش در کنار خودسازی گامی محکم در پیشرفت و توسعه است.

جانشین فرمانده کل قدس سپاه ادامه داد: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اسلامی شهر یزد در سال های حضور در سپاه الغدیر به معنای واقعی کلمه در عرصه های مختلف درخشید. با جهاد و بصیرت و دانش خدمات ارزنده بسیاری را دوستان و دشمنان به درستی ارائه کرد.

سردار فلاح زاده تاکید کرد: اگر شهدا و نیروهای دکتر دشتی وار در هشت سال دفاع مقدس، جبهه های نظامی و امنیتی شرق حضور داشتند و دسیسه های دشمنان را دفع نمی کردند، آیا چیزی از اسلام و ایران باقی می ماند؟ آقای دشتی در این منطقه مدتی را در سیستان و بلوچستان و مدتی را در دفاع مقدس از جبهه های ترس و خطر و ایثار گذراند.

وی ادامه داد: هرکس برای دفاع از اسلام حاضر باشد جان خود را در کف دست بگیرد و در صحنه های پرخطر ظاهر شود، شهید هم هست و مقام شهید را دارد; دا آقای دشتی دشمن و جهاد کارنامه درخشانی در دوران دفاع مقدس دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه قدس گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون با تهاجمات و ناتوی فرهنگی و اقتصادی، امنیتی و نظامی به ایران حمله کرده اند. او قبل از انقلاب در جهاد نظامی و جهادی مبارزاتی خالصانه، متواضعانه و خداپسندانه انجام داد و هیچ گاه در آن مسیر خستگی از خود نشان نداد.

فلاح زاده با تاکید بر اینکه مرحوم دشتی وظیفه خود را بسیار خاص می دانست و در واقع حتی به بخشی از این وظیفه عمل نمی کرد، گفت: شناخت امام، شناخت تکلیف و انجام این وظیفه بسیار مشکل است. خیلی ها هستند که ممکن است امام و وظیفه ایشان را بشناسند، اما نتوانند به آن عمل کنند و این بسیار ارزشمند است که دکتر دشتی در زندگی خود حتی اندکی از وظیفه خود کوتاهی نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید