پیوند گیرتی و نهضت حسینی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، در مورد نهضت حسینی چند نکته حائز اهمیت است: 1- ابتدا اهمیت غیرت بیان می شود: غیرت از دیگران می آید; حسادت به دیگران نمی تابد. غیرت با بیگانگان و نامحرمان و بیگانگان به عنوان استراق سمع برخورد نمی کند، بلکه بدون غیرت، بیگانگان و نامحرم را به زندگی خصوصی و دین و وطن خود می پذیرد.

2- در روز عاشورا غیرت حسینی ایجاب می کرد که امام (ع) یزید را به عنوان اجنبی و نامحرم نپذیرد، یزیدی که بویی از اسلام نبرده و آشکارا به فسق می پردازد و به رهبری اسلام مشغول حکومت است.

امام حسین علیه السلام در مقابل خیانتکاران معاویه ایستاد و چهره یزید را به مردم عرضه کرد. معظم له که وظیفه ذاتی او دفاع از اسلام بود، نمی توانست در برابر این مردی که سر تا پا مخالف او بود سکوت کند و این توسل را به گوش همگان رساند: «واالی سلام علیکم. – قدّ بلیت الامّه، براء مثل یزید، اگر مثل یزید است فاتحه اسلام را بخواند.» او شبان و رهبر جهان اسلام است؛ و سپس نقشه لشکرکشی صادر کرد. که نسل های آینده تاریخ در برابر یزیدیان آن زمان بایستند: «مثلی لا یبایعة میثله» مانند من به بیعت با یزیدیان گریه نکنند؛ این بدان معناست که گفته اند غیوران آینده تاریخ، مانند. حاج آقا روح الله معمار کبیر انقلاب اسلامی و حاج سید علی آقا عزیز نباید با یزیدیان بیعت کنند.

صحنه های زیبای کربلا برای هدایت مردم و پاسداری از دین ترسیم شد. صحنه کربلا جلوه زیبایی از غیرت حسینی بود. نمایشی زیبا از دوساله فداکار حبیب بن مظاهر و مسلم بن عجه که ریش های خود را با خون خود رنگ کردند. رنگ خونی که قرمزی آن برای همیشه قابل مشاهده است. رنگ جذابی که نمازگزاران جنگ تحمیلی را مجذوب خود می کند.

صحنه کربلا صحنه خشم و خضوع عباسعلی بود; پیش از امام حسین(ع) برادری به تمام معنا متواضع و خضوع بود، اما در برابر دشمن اسمی عبوس و خشمگین بود. خضوع و خشم که نمونه ای شد از شهید عباس بابایی که تن دشمن را به لرزه در آورد، اما در برابر امام خضوع کرد.

صحنه کربلا صحنه ولایتمداری کودک خردسالی بود که خود را به استادش حسین علیه السلام معرفی کرد: «امیر حسین و فضل امیر» حسین علیه السلام امیر من است و من بهترین ها را دارم. امیر؛ این کودک کوچک الگوی پیری شد مثل حضرت آیت الله خزائلی که در آخرین لحظات عمرشان فرمودند: امیری علی و نعم الامیر امیر من سید علی است و من بهترین امیر را دارم.

صحنه کربلا نمایشی زیبا از سپر بلا برای وصی شدن بود سعید بن عبدالله حنفی در نماز امام حسین (علیه السلام) خود را سپر قرار داد و همه تیرها را به بدنش برگرداند و الگویی برای امام حسین (ع) شد. شهید بزرگوار حاج قاسم که تیرهای داعش را مسدود کرد، برای آسیبی به پیکر میهن اسلامی که در رأس آن مقام معظم رهبری است، به سوی خود و یارانش بازگشت.

صحنه کربلا نمایشی زیبا از تصمیم سرنوشت ساز حر بود که در دوراهی انتخاب دین و دنیا، دین را به خاطر خود برگزید و الگوی مردمی چون شهدای ضرگام شد. و صحنه کربلا نمایشی زیبا از…

3- نمونه هایی از غیرت حسین را در زمان ما ذکر کنید. به نظر می رسد ما چند متعصب داریم:

ج: غیرت توحیدی: انسان موحد جز خدا را قبول ندارد و ایمانش شبیه شرک نیست.

“دلم برای هر دو دنیا در یک جا تنگ شد / گذاشتم تاج تو باشد”

نمونه بارز این نوع شخصیت توحیدی، امام عزیز است; او جز خدا ارزشی قائل نبود. امام این آیه را در آغاز کار خود قرار داده بود: قُلْ أَنْ یَقْلُمْ أَنْ یَحْدُمْ عَلَیْکَ سبا: 46. بگو: شما را فقط به یک چیز سفارش می کنم که برای خدا قیام کنید. امام تمام حرکات و حالات خود را با این آیه تطبیق داده بود.

ب: غیرت میهنی: در مورد غیرت وطن پرستانه، اگر غیور را بشماریم باید چندین جلد کتاب در این زمینه تدوین شود، اما به عنوان نمونه به موردی اشاره می کنیم که ندیده ام در مورد ایشان ذکر شده باشد: شهید سرگرد ادبیان، ایشان جوان بسیار عجول و با غیرت. پس از شروع جنگ تحمیلی در جبهه حضور یافت. چند ماه بود که مرخصی نگرفته بود. از او پرسیدند چرا به مرخصی نمی روی؟ ، پس از مدتی پیکر مطهر این شهید بزرگوار گیرتیهای کرمانشاهی تشییع شد.

ج: اهتمام محترم: در جریان زلزله سرپل، کلیپی جذاب و جالب در سراسر کشور پخش شد و این صحنه را نشان داد که حضرت امام خامنه ای دست خود را بالا بردند و مراقب بودند که به بدن محافظان خود دست نزنند.

مردم غیرت ما را خوب می شناسند که اگر غیرت توحید و میهن پرستی و ناموسی شکل رضاخان به خود بگیرد، متعصبی که اولین بار عورت زن و دخترش را کشف کرد، نمونه می شود. این غیور نتوانست ساعتی در برابر متفقین دوام بیاورد و به گفته دخترش شمس در خاطراتش در کشتی که او را به جزیره موریس تبعید کرد به این بیماری مبتلا شد.

4- تمام برنامه های فرهنگی دشمنان برای این است که مردم را نسبت به گسترش فرهنگ برهنگی غربی بی علاقه کنند. با گسترش کفر غیرت توحیدی را از بین می‌برند و افراد را با مسلک خودخواهانه و مادی تربیت می‌کنند و به راحتی با نشانه‌های مادی قافیه را از دست می‌دهند و به راحتی به خود و همنوعان خود به عنوان دلال اسلامی به خود و همنوعان خود سرمشق می‌گیرند. فتح زمین های با کیفیت بالا؛ یا مثل منافقین دشمن ستون پنجم شوند و وطن را به قیمت نازل بفروشند و تحریم های شکننده ای به دشمن بدهند و آبروی ناموس را به نهایت برسانند و مبلغان چهارشنبه رو سفید شوند و موهای دخترانشان را از روسری کنده اند، عورت او را بیاورند یا روی نامحرم بگذارند و به آن افتخار کنند.

خوب است افراد بی وطن و بی شرف بدانند که نمی توانند با فرهنگ حجاب برخورد کنند. آیا رضاخانی که در راس غیر غیرتمندان قرار دارد می تواند حجاب را در این مملکت از بین ببرد؟ اکنون با چشم کوری دشمنان بشریت، فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در سراسر جهان گسترش یافته و فرهنگ حیوانی برهنگی در خطر است. و حساسیت نظام استکبار به همین نکته برمی گردد. و مردم عزیز ما آن را خوب می دانند و اولاد ما نیز بیدار هستند. و گمراه دشمنان نمی شوند و خیر دنیا و آخرت را در پیروی از فاطمه زهرا (س) می دانند و این توقع شهدا و امام شهداست که عزیزانشان کار زینبی را تمام کنند. و همت حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

محمد کرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید