چرا برخی از زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟

بیایید این را یک بار برای همیشه روشن کنیم. افسردگی بعد از رابطه جنسی یک مشکل موقتی نیست! این افسردگی نه تنها باعث ایجاد حس شرم و ناراحتی در آنها می شود، بلکه به عنوان یک مشکل و بیماری بسیار حاد نیز شناخته می شود و قطعا نیاز به مراقبت های پزشکی دارد.

طبق آمار دریافتی؛ بسیاری از زنان بعد از رابطه جنسی به جای اینکه از قلیان احساس خوبی داشته باشند، احساس افسردگی می کنند. البته این فقط برای خانم ها نیست و آقایان هم می توانند همین را تجربه کنند.

چرا زنان بعد از رابطه جنسی افسرده می شوند؟
اگرچه ما اغلب در مورد افسردگی بعد از رابطه جنسی با زنان صحبت می کنیم، اما باید بدانید که مردان نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. دلایل واقعی این امر هنوز برای کارشناسان و محققان مشخص نیست. اما با توجه به نتایج و آمار، انتقال دهنده های عصبی که در مغز قرار دارند و مسئول تأثیر احساس خوب هستند; در این شرایط عملکرد طبیعی خود را نشان نمی دهند. البته در این راه سابقه تجاوزهای جنسی در گذشته و برانگیختن احساسات منفی و یادآوری خاطرات بد از گذشته می تواند بسیار جذاب باشد.

به طور کلی، طیف وسیعی از عوامل روانی اجتماعی و بیولوژیکی وجود دارد. ما حتی باید عوامل هورمونی را که هنوز به طور کامل درک نکرده ایم، در نظر بگیریم.

علائم افسردگی بعد از رابطه جنسی چیست؟
اولین نشانه های افسردگی پس از رابطه جنسی، واکنش های احساسی منفی است که پس از ارگاسم رخ می دهد. شما نمی توانید دلیل خاصی برای این احساس بد و ناخوشایند بدانید. این احساس ممکن است حتی تا چند روز پس از اولین رابطه جنسی ادامه یابد.

در واقع در این عصر; زنان دائماً مضطرب، عبوس، غمگین و عصبانی هستند. یادم می آید؛ این سوال ربطی به کیفیت و میزان رضایت جنسی آنها ندارد!

احساساتش نادرست، منفی و بد به درونش سرازیر شد. آنها حتی تعجب می کنند که چرا چنین احساسی دارند. هر چند نمی توانند علت را پیدا کنند.

راه حل چیست؟
اگر بعد از رابطه جنسی از افسردگی رنج می برید؛ لازم نیست زیاد نگران باشید. این مشکل به مرور زمان خود به خود برطرف خواهد شد. البته نادیده گرفتن علائم مشکل را بدتر از قبل می کند. زیرا باعث افزایش اضطراب و نگرانی در روابط جنسی آینده می شود.

شما باید آن را بپذیرید و با آن کنار بیایید. البته مراجعه به متخصص سلامت جنسی می تواند در این زمینه مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید