چرا در جمهوری اسلامی ایران همه پرسی مجدد برگزار نمی شود؟


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818855

کامران گازنفری در پاسخ به شبهات برگزاری رفراندوم جدید برای تعریف نظام، گفت: نظرخواهی از مردم در ابتدای انقلاب اسلامی برای تعیین نوع حکومت در هیچ کشوری سابقه نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران غضنفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی و همچنین برخی شبهات در خصوص برگزاری همه پرسی جدید در کشور اظهار داشت: روز جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین ماه سال جاری است. فروردین یکی از جوایز جمهوری اسلامی است که در آغاز و روی کار آمدن نوع حکومت مردم را ترک می کند.

مورخ و پژوهشگر تاریخ معاصر با بیان اینکه در هیچ قیام و انقلابی چنین مشکلی مشاهده نشده است، گفت: نظام. کار می کند و اینکه در ابتدای کار از مردم در مورد نوع حکومت بپرسید در هیچ کجای تاریخ سیاسی کشورهای مختلف دنیا دیده نمی شود و یکی از نقاط قوت و تمایز جمهوری اسلامی است.

وی در پاسخ به کسانی که شبهه تکرار رفراندوم را مطرح می کنند، گفت: در پاسخ به این افراد باید اعلام شود که بعد از هر دوره در کدام کشور دنیا سیستم خود را به مردم منتقل می کنند؟ در این کشورها اینطور نیست، مثلا در آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا در قرن اخیر مردم در مورد نوع حکومت مشورت نکرده اند.

نویسنده قطعنامه محرمانه با بیان اینکه آمریکا 200 تا 300 سال پیش مانند جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار نکرده است، گفت: انگلیس که صدها سال سلطنت دارد، در مورد نوع حکومت با مردم خود مشورت نکرده است.

وی افزود: وقتی حدود 98 درصد مردم در سال 58 خواهان نظام جمهوری اسلامی هستند، هیچ نظامی در دنیا اجازه نمی دهد که آرای مردم خرد شود و عده ای می خواهند مشکل دیگری را تحمیل کنند چون قانون اساسی در کشور وجود دارد و آن قانون اساسی وجود دارد. نظام اعلام می کند: «ایجاد کنید و تغییری در آن ایجاد نمی شود، بنابراین این شبهه شرعی، قانونی و عرفی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید