چرا دوستان هاشمی مانند روحانی و میرزاده در خارج از کشور تحصیل کردند؟

چرا دوستان هاشمی مانند روحانی و میرزاده در خارج از کشور تحصیل کردند؟

روز جدید : آنها ادعای دلخواه خود را دارند و در لحظه طرح این ادعاها سندی برای ارائه در چنته ندارند! ایشان در زمان حیات آیت الله هاشمی هرگز ادعای امروز خود را مطرح نکردند و در نهایت به یکی دو انتقاد سطحی بسنده کردند تا نشان دهند که از مخالفان تدابیر و سازندگی آیت الله هاشمی هستند. یکی از اقدامات ماندگار آیت الله هاشمی، ایجاد دانشگاه آزاد است که بسیاری از مدیران کشور دیروز و امروز در آن تحصیل کردند و مدرک گرفتند. این نهاد همواره به عنوان یکی از کانون‌های مورد توجه حمله آیت‌الله هاشمی شناخته می‌شود، یعنی وقتی مخالفان اعتدال و آیت‌الله‌ها بهانه‌ای برای حمله و هرج‌ومرج نداشتند، چند روزی مدعی دانشگاه آزاد شدند و با مانور ادعا کردند که فضا را زیر پا گذاشته‌اند. . اما نکته جالب اینجاست که برخی افراد با تجربه با افرادی دلسوز مانند عباس سلیمی همراه می شوند! او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در انگلیس گلایه می کند که چرا روحانی و میرزاده در خارج از کشور درس خوانده اند!

چرا در خارج از کشور تحصیل کردند؟

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اخیرا گفته است مرحوم هاشمی برای اینکه مردم را زیر چتر خود نگه دارد، خارج از قانون عمل کرده است. در نتیجه فسادهای زیادی در دانشگاه آزاد رخ داده و بسیاری از سیاستمداران دکترای جعلی دریافت کرده اند. همه آنها به عنوان یک مرکز نیروی بدون مراقبت خدمت می کردند. رفتار غیرقانونی و خودمحور هاشمی را نمی توان اعتدال نامید. در رفتار امام اعتدال وجود داشت که گاهی این طیف را مقصر می دانستند و گاهی آن طیف را. عباس سلیمی خاطرنشان کرد: هاشمی ذهنیت خاصی داشت به همین دلیل قانون را دور زد و برخی از معیارهای اساسی انقلاب را زیر پا گذاشت. چون معتقد بود این راه درست است. یکی از ابداعاتی که در دوران هاشمی پایه گذاری شد، تحصیل یاران ایشان مانند آقایان روحانی، میرزاده و… بود. خارج از کشور سلیمیون مین در ادامه تصریح کرد: در آن زمان به آقای میرزاده یادداشت محرمانه ای دادم که بر اساس مدارک آموزشی به استرالیا سفر می کنید. گفتم این درست نیست و سکولاریسم را در بین مسئولان و مردم رایج کردم. او از من خواست که آن را منتشر نکنم و گفت برای جبران آن تلاش خواهم کرد. من ایشان را درج نکردم، اما بعداً در خاطرات هاشمی آمده بود که آقای میرزاده آمده بود و می گفت سلیمی من آنجا بود! از آقای میرزاده در این مورد پرسیدم و ایشان گفتند که من چنین چیزی نگفته ام. رفتار من واقعاً به گونه ای نبود که مرا به چنین چیزی متهم کند.

دقت 70 درصدی اطلاعات فساد به موقع!

سلیمی ادامه داد: سپس از آقای میرزاده پرسیدم نظر شما درباره فساد در دانشگاه آزاد در دوره آقای جاسبی چیست؟ ایشان گفتند که تحقیقات متوقف شده است، اما وقتی اطلاعاتی در مورد عملکرد آقای جاسبی از خارج جمع آوری شد، آقای هاشمی به من اطلاع داد که این اطلاعات 70 درصد درست است. وی با بیان اینکه هاشمی هیچ موضعی در قبال تخلفات آقای جاسبی نداشته و در بالاترین سطح نظام در دانشگاه آزاد وارد معامله شده است، گفت: هاشمی بدترین برخورد را با منتقدان از جمله بنده داشت. دانشگاه آزاد جنبه بیرونی و پنهان داشت. نمای بیرونی دانشگاه آزاد در زمان آقای هاشمی قطعا مورد تایید همه بود چرا که جمعی از اساتید و دانشجویان در حوزه علمی فعالیت می کردند. این وضعیت هم با سرمایه مردم و هم با امکانات نظام تامین می شد. این پژوهشگر تاریخ معاصر ادامه داد: چیزی که ما روی آن حساس بودیم و این حساسیت را به صورت نوشتاری و روش های دیگر به آقای هاشمی منتقل کردیم و ایشان توجه نکردند، فسادی بود که در لایه های پنهان دانشگاه آزاد به وجود آمده بود. . او در مقطع فوق لیسانس وزیر بود، اما در دوران وزارتش به یکباره دکترای خود را دریافت کرد. این یک تمسخر مسئله علم در سطح مدیریت بود. ما نه مفهوم دکترا را درک می کنیم و نه کار یک وزارتخانه. مگر می شود یک نفر وزیر شود و دکتری را همزمان بخواند و در این دوره تمام کند؟ سلیمی با یادآوری اینکه در زمان ریاست آقای جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران و نمایندگان به ناحق سر کلاس درس نمی‌نشستند و دکترا نمی‌گرفتند، گفت: برخی مدیران به دانشگاه آزاد کمک دولتی کردند و دکترای جایگزین گرفتیم.

رد ادعای سلیمی

به نظر می رسد اظهارات سلیمی با اظهارات نزدیکان آیت الله هاشمی متفاوت است. در سال های گذشته هم می توان پاسخ داد: «6 سال پشت کنکور بودم. اگر قرار بود از اجاره استفاده کنم، باید سال اول دانشگاه می رفتم. بعداً از دانشگاه آزاد اخراج شدم. «من شکایت کردم، به نفعم حکم شد و البته الان دانشگاه اجازه ورود به من را نمی دهد. محمدحسن عسگرنیا از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد نیز به ادعای آیت الله هاشمی در خصوص منافع دانشگاه آزاد پاسخ مناسبی داد. وی گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را باید یکی از مهمترین میراث فکری و عملی آیت الله هاشمی دانست که تا آخرین ساعات عمر از آن غافل نشد. وی در این نهاد علمی همواره به دنبال پیشرفت و توسعه کشور بوده و هرگز در منافع شخصی خود دخالتی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید