چرا قول معروف شهید سلیمانی; چرا جمهوری اسلامی حرم است؟


ساعت: 17:02
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920100

صدرالحسینی گفت: حاج قاسم مانند پدری دلسوز، مردی آشنا به مسائل اصلی و مصالح ملی بود و به مسائل مختلف یکسان نگاه می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در تشریح و تشریح جمله معروف شهید سلیمانی که «جمهوری اسلامی حرم است» با اشاره به شناخت عمیق سردار سلیمانی از مشکلات وی برخاسته از قبل، حین و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قطعاً دیدگاه شهید سلیمانی با توجه به اینکه بیش از 45 سال از عمر شریف خود را در مسیر انقلاب اسلامی، مقدس قرار داده است. حفاظت، امام خمینی (ره) و جانشین ایشان، مطالب و مسائلی را که ایشان می فرمایند این موضوعی است که قطعاً می توان گفت حکیمانه است.

رضا صدرالحسینی همچنین گفت: سوال بسیار مهم در مورد سردار سلیمانی این است که به خاطر 40 سال مجاهدت در راه انقلاب اسلامی دروازه های حکمت از دهان آنها خارج شد و خداوند هم فرمود اگر خود را پاک کنید. برای خدا چهل روز دروازه های حکمت از زبان تو می آید و کسی که 40 سال در راه الهی مجاهدت کرده است، قطعا سخنش حکیمانه است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی حکیمانه است، گفت: یکی از سخنان ایشان این است که «جمهوری اسلامی حرم است و حفظ و نگهداری و مراقبت از این حرم بر همه مؤمنان و مجاهدان در سراسر دوران واجب است. همانطور که امام فرمودند حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است، پس واقعیت این است که اگر این حرم باقی نماند، یقیناً حرم ایشان هم باقی نخواهد ماند.

صدرالحسینی تاکید کرد: البته دفاع از انقلاب اسلامی و حریم آن می تواند منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و آزادگان جهان را در پی داشته باشد، بنابراین موضوع دفاع از شهید سلیمانی است. انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که تبلور اطاعت خالص و سربازی خالصانه او بود از رهبر دینی زمان خود کمک شایانی برای حفظ منافع ملی ملت ایران طلبید.

کارشناس مسائل بین الملل در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر شخصیت شهید والامقام سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم مانند پدری دلسوز، فردی آشنا به مسائل اصلی و مصالح ملی بود و به مسائل مختلف یکسان نگاه می کرد. . او به دنبال ایجاد وحدت ملی حول حافظ زمان و حفظ آن بود.

وی افزود: فرمانده سپاه قدس در دهه گذشته قبل از شهادت حاج قاسم در عرصه رسانه ای بیشتر حضور داشت و در جبهه مقاومت مردم با عملکرد او بیشتر آشنا شدند و دیدگاه او را باور کردند که بسیار شبیه است. به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. بدون آن که بخواهد بین مردم مرزی بیندازد، آنها را اعضای جامعه بزرگ امت اسلامی می دانست.

صدرالحسینی در پایان گفت: رهبر انقلاب اسلامی حاج قاسم را مردی شجاع در عرصه دیپلماسی، اقدامات مقاومتی و… و همچنین به عنوان الگو معرفی کردند. همچنین بین این دو شخصیت و الگوی نظام اسلامی ارتباط روحی، قلبی و عاطفی وجود داشت. همانطور که رهبر انقلاب اسلامی سه سال بعد از شهادتش فرمودند، حاج قاسم مدرسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید