چهار اقدام لازم برای ردیابی قتل شهید سلیمانی را توضیح دهید

ساعت: 07:45
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797342

دبیر ستاد حقوق بشر به تشریح آخرین روند رسیدگی قضایی به پرونده قتل شهید سلیمانی پرداخت و گفت: در مجامع بین المللی نیز پیگیر نتیجه این پرونده هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم قریب آبادی با اشاره به آخرین جزئیات پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: در محاکمه قاتل سردار سلیمانی باید چهار اقدام انجام شود که البته برخی از این چهار اقدام انجام شده است.

وی افزود: پرونده های کیفری در محافل ایرانی، دعاوی، دعاوی کیفری در دادگاه های عراق به عنوان کشور جرم و تعقیب در عرصه بین المللی این چهار اقدام است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در حوزه داخلی نیز برخی از خانواده های شهدای مدافع حرم و افرادی که شهادت و شهادت شهید سلیمانی و یارانش را ضایعه بزرگی برای منطقه می دانند به تهران شکایت کرده اند. شعبه 55 دادگستری و حکم وی «به زودی آماده می شود.

قریب آبادی گفت: از لحاظ کیفری کیفرخواست پرونده قتل شهید سلیمانی به زودی برای رسیدگی قضایی به دستگاه قضایی ارجاع می شود.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که با دادگاه‌های کیفری عراق انجام داده‌ایم، طی دو ماه گذشته با دولت عراق مذاکره کرده‌ایم و به‌دنبال این هستیم که یک سال پیش با قوه قضائیه عراق مذاکره کرده‌ایم.

به گفته دبیر ستاد حقوق بشر، همکاری ایران و دولت عراق روند محاکمه را تسریع کرده است.

قریب آبادی گفت: البته در بعد بین المللی اقدامات مختلفی را دنبال خواهیم کرد و از دستگاه های مختلف برای هماهنگی بیشتر دعوت کرده ایم تا بتوانیم با دست پر این پرونده را در محافل بین المللی پیگیری کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید