چهل و سه سال سربلندی و پیشرفت و توسعه و خودکفایی در حاجی آباد


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807573

حجت الاسلام شریفی گفت: حاجی آباد با وجود قابلیت ها و پتانسیل های منحصر به فرد متأسفانه قبل از انقلاب در عرصه های مختلف از فقر و محرومیت رنج می برد اما پس از انقلاب در کشاورزی، معادن، بهداشت و درمان رشد چشمگیری بخشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند، پرافتخار، معجزه گر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار و مهندس نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدای مدافع حرم را گرامی داشت. و شهدای انقلاب در ایران دستاوردهای زیادی وجود دارد که قبل از آب باید به مقوله دستاوردها بپردازیم که ارتباط تنگاتنگی با موضوع بهره وری دارد.

شریفی افزود: شناخت دستاوردهای هر انقلابی نیازمند توجه به مفهوم اثربخشی آن است. کارایی در تعریف دقیق، موفقیت در دستیابی به اهداف با توجه به امکانات و موانع است.

وی ادامه داد: بنابراین اثربخشی هر پدیده از جمله انقلاب بر اساس ویژگی های اهداف، امکانات و موانع روشن می شود. باید گفت که در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه به هر یک از ابعاد اولیه و فرعی باید به این سه شاخص توجه کرد. ، دستاوردهای انقلاب را مطالعه می کند.

امام جمعه حاجی آباد گفت: یکی از توصیه های ارباب رجوع مقام معظم رهبری تبیین است. جهاد یعنی تلاش برای مقابله با دشمن فعلی، یعنی تلاش برای هدف قرار دادن دشمن. کی و در چه زمینه هایی باید جهاد کرد یک روز میدان نظامی است، یک روز حوزه علم است، یک روز حوزه خدمات اجتماعی و اقتصادی است.

شریفی گفت: با توجه به فرمایش امام خامنه ای که از همه اینها در عرصه تبیین و روشنگری مهمتر است، باید از خود بپرسیم که در این جبهه کجا هستیم و در این جهاد موجود کجا ایستاده و حضور داریم.

وی افزود: شهرستان حاجی آباد با وجود ظرفیت و پتانسیل بی نظیری که دارد، متاسفانه قبل از انقلاب در عرصه های مختلف از فقر و محرومیت رنج می برد و مردم شریف و زحمتکش آن به ویژه مردم مستضعف روستایی تقریباً در فقر مطلق به سر می بردند، اما پس از انقلاب انقلاب اسلامی خورشید انقلاب در شهر حاجی آباد نیز درخشید و چتر نور خود را در همه جا و در همه عرصه ها پراکنده کرد.

امام جمعه حاجی آباد یادآور شد: در زمان طاغوت راه ها خوب نبود، بسیاری از روستاها اصلا راه نداشتند و جاده آسفالته در شهرستان وجود نداشت. به برکت انقلاب امروز تمام روستاهای شهرستان دارای جاده آسفالته هستند.

شریفی افزود: امروز با وجود گلخانه های روی گلخانه ها، کشت انواع روغن و فرآورده های دارویی زعفران در شهرستان حاجی آباد را به قطب کشاورزی استان تبدیل کرده است که محصولات آن علاوه بر بازار داخلی صادر می شود.

وی گفت: شهر حاجی آباد بالاترین سطح گلخانه ای استان را دارد. امروزه این شهر دارای چندین مزرعه پرورش ماهی و 12 مرغداری و دامداری است.

امام جمعه حاجی آباد گفت: شهرستان ما دارای معادن بسیار ارزشمند، استراتژیک و غنی است که پس از انقلاب با کشف، استخراج و صادرات آنها به وضعیت اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کمک کرد.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مردم حاجی آباد بی سواد بودند، افزودند: بعد از انقلاب سه دانشگاه به شهر آورده شد و همه بخش ها، بخش ها و روستاها حتی روستاها از نعمت مدرسه و سواد بهره مند شدند. و زمینه های مختلفی را تکمیل کرده ایم که صدها مهندس، پزشک، مدیر، معلم ….. به آن دست یافته اند.

شریفی یادآور شد: شهرستان حاجی آباد به برکت انقلاب اسلامی دارای حوزه علمیه خواهران و برادران است. علاقه مندان می توانند به جای مهاجرت به کوم یا مشهد در شهر خود سمینار بخوانند.

وی ادامه داد: همه محلات و بخش ها دارای خانه بهداشت و خانه بهداشت هستند و خدمات بهداشتی دریافت می کنند که قبل از انقلاب با هزینه های گزاف به نقاط دیگر سفر می کردند.

شریفی در پایان گفت: به برکت انقلاب اسلامی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار است و بزرگترین سیلوی گندم استان تنها کارخانه تولید الکل در حاجی آباد است. این شهر از نعمت راه آهن و ایستگاه و ده ها و صدها خدمات و امکانات از این دست برخوردار است.«همه ما از وجود انقلاب و برکت خون شهدا و برکت اسلام خوشحالیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید