چه برنامه ای برای جهش تولید مسکن صاحبان خانه می شود؟

چه برنامه ای برای جهش تولید مسکن صاحبان خانه می شود؟

روز جدید : تفاوت طرح جهش مسکن با طرح های قبلی آنها در این است که متقاضیان ابتدا برای تعیین میزان تقاضا و درخواست ثبت نام می کنند. سپس طبق وعده دولت سید ابراهیم رئیسی، قرار است چهار میلیون دستگاه ظرف چهار سال تحویل داده شود.

ثبت نام برای پروژه جهش مسکن ، که به عنوان متری سه میلیون متر در هر متر ، مسکن امدادی و جنبش ملی مسکن نیز شناخته می شود ، چهارشنبه 19 اکتبر آغاز شد و متقاضیان در 31 استان و 466 شهر می توانند اطلاعات خود را دریافت کنند. وارد سامانه saman.mrud.ir شوید. تجربه قبلی نشان داده است که بیشتر این جستجو متعلق به افرادی است که به خود گفته اند نامی بنویسید تا ببینید چه اتفاقی می افتد! البته پس از مرحله فیلترینگ اطلاعات و ویرایش ثبت نام ، تعداد متقاضیان کاهش می یابد.

در طرح ملی مسکن این عدد به 80 درصد می رسد. این مهم نیست ، زیرا هیچ کس اولویتی با ثبت نام زودهنگام در طرح جهش مسکن نخواهد داشت. یکی از تفاوت های طرح جهش مسکن و مدل های قبلی آن این است که متقاضیان ابتدا ثبت نام می کنند. در صورت داشتن شرایط عمومی ثبت نام، بدون ترس و وحشت اطلاعات خود را در سامانه وارد نمایید. بدون آسیب!

وزارت راه و شهرسازی می گوید محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد و متقاضیان حداقل یک ماه فرصت دارند تا ثبت نام کنند. لذا واجدین شرایط باید بدون دغدغه ثبت نام کنند. ظرف مدت یک ماه پس از اتمام ثبت نام و همزمان با تکمیل ثبت نام، اطلاعات شفاف سازی می شود و مشمولان مشمول دریافت مسکن بر اساس شرایط، از طریق پیامک جهت انجام بقیه مراحل ثبت نام مطلع خواهند شد.

برای حل مشکل سیستم پرش مسکن چه کنم؟

خانه و طرح سیستمی آن مانند چنین مواقعی گاهی به دلیل تردد مشتریان و گاهی اوقات مشکلات فنی معمول از کار می افتد که کاملا طبیعی است و از آنجایی که ثبت نام به صورت آنلاین و 24 ساعته انجام می شود، می توانید در زمان دیگری مراجعه کنید. علاوه بر مشکلات فنی سایت ، ممکن است مورد مربوط به خطاهای نرم افزاری در سیستم خود کاربر باشد. به عنوان مثال ، در برخی موارد آدرس www باید قبل از نوشتن وارد شود ، در حالی که در برخی دیگر نیازی به آن نیست. مشکل دیگر ممکن است اتصال به اینترنت یا مشکل نرم افزار کامپیوتر باشد. برای این منظور به متقاضیان توصیه می شود از سامانه دیگری استفاده کنند.

چه کسی برنامه ای برای پرش از صاحبان خانه می گذارد؟ مردان یا زنان می توانند در طرح انتقال مسکن ثبت نام کنند فقط اگر سرپرست خانواده باشند

شرایط عمومی ثبت نام در طرح مسکن چیست؟

طرح جهش مسکن پنج سال اقامت در شهر درخواست شده را به عنوان یکی از مهمترین شرایط ثبت نام و متقاضیان در نظر گرفته است. در این صورت کسانی که در شهر خود زندگی کرده اند ممکن است پروژه های تعریف شده ای در شهر خود نداشته باشند، بنابراین مجاز به ثبت نام در شهرهای جدید اطراف هستند. برای مثال افراد ساکن تهران می توانند برای پرند و هشتگرد اقدام کنند اما نمی توانند دماوند یا پاکدشت را انتخاب کنند. کسانی که در دماوند زندگی می کنند مجاز به ثبت نام در این منطقه هستند. یا مثلاً افراد ساکن در شهرستان اراک در استان مرکزی حق انتخاب امیرکبیر یا مهاجر را دارند و نباید تفرش، خمینی و دلیجان را انتخاب کنند. در صورت بروز خطا ، درخواست متقاضی رد می شود. البته در ثبت نامهای قبلی مربوط به برنامه اقدام ملی ، این موارد پس از پالایش به داوطلبان اطلاع داده شد و برای بهبود شهر مورد نظر پیامکی ارسال شد.
وضعیت ثبت نام زنان مجرد در طرح جهش مسکن چگونه است؟

طرح رونق مسکن برای زنان مجرد استثناء است. بنابراین ، زنان مجرد بالای 35 سال که مشاغل آزاد محسوب می شوند ، افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی بالای 20 سال ، نخبگان علمی که بی سرپناه هستند و سایر شرایط اعلام شده را دارند ، بر اساس این قانون دارای حق مسکن هستند. وزارت راه نیز قول ثبت نام مردان مجرد را داد. چنانچه در پیشنهاد وزارت راه برای ثبت نام مردان مجرد در سامانه پرش تولید مسکن پیش بینی شده باشد، این افراد می توانند در سامانه ثبت نام کرده و حق دریافت این امتیاز را داشته باشند.

فرم C برای کاندید شدن برای خانه سبز به چه معناست؟

در شرح شرایط عمومی متقاضیان در طرح جهش مسکن آمده است که فرم C سبز است. در طرح های قبلی به این موضوع اشاره شده است. فرم سبز C پرسشی است که ثابت می کند شما هنوز از وام های دولتی و تسهیلات زمین و مسکن استفاده نکرده اید. البته ، این امر در مورد افرادی که اوراق وام مسکن خریداری کرده اند صدق نمی کند ، بلکه فقط برای کسانی است که وام با سپرده گذاری در بانک مسکن وام گرفته اند. برای دریافت فرم “C” نیازی به انجام کارهای خاصی ندارید ، اما خود سیستم به طور خودکار در مورد وضعیت نامزد پرس و جو می کند.

اولین قدم برای ثبت طرح مسکن چیست؟

متقاضی ثبت نام در طرح جهش مسکن باید اطلاعات هویت سرپرست خانوار و افراد وابسته را به همراه شهر درخواست شده در سیستم ثبت کند. پس از بررسی اولیه و پس از اعلام صلاحیت متقاضیان ، از متقاضیان دعوت می شود تا شخصاً به ادارات راه و شهرسازی استان یا سایر سازمانها و مدیران ، از جمله بنیاد مسکن مراجعه کنند تا مدارکی از پنج سال اقامت در درخواست شده ارائه دهند. شهر فراهم کنید. در صورت تأیید این مرحله ، متقاضیان برای ایجاد حساب سپرده به بانک ارائه می شوند. در آخرین مرحله ، آنها پروژه هایی را که شروع شده یا در دست ساخت هستند انتخاب می کنند.

صاحبخانه طرح جهش تولید مسکن کیست دولت قول داده است 60 درصد از مبلغ مورد نیاز متقاضیان طرح جهش تولید مسکن را در قالب تسهیلات پرداخت کند.

شرایط وام مسکن چیست؟

هنوز جزئیات مشارکت و نرخ سود تسهیلات مسکن از پروژه جهش در تولید مسکن اعلام نشده است ، اما به گفته وزیر راه و شهرسازی ، میزان تسهیلات ارائه شده در شهرها 450 میلیون تن است که خواهد شد. به سازندگان پرداخت می شود. وزارت راه و شهرسازی نیز از تلاش برای کمک حداکثری به یک تا سه دهک خبر داده است. کمک دهک های اول تا سوم در شهرهای زیر 100 هزار نفر و مسکن روستایی شامل زمین رایگان، کاهش نرخ سود وام، افزایش وام بهای تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه خدمات مهندسی است.

وام طرح جهش مسکن طی 20 سال بازپرداخت می شود و طبق برآوردهای اولیه سهم آن در تهران حدود 3.5 تا 5 میلیون تن خواهد بود و در سایر شهرها متقاضیان باید خود را برای پرداخت اقساط ماهانه حدود سه میلیون تن آماده کنند. سود وام به متقاضیان بین 12 تا 15 درصد برآورد شده است. دولت معمولاً متعهد می شود 60 درصد از مبلغ مورد نیاز متقاضیان را در قالب وجوه پرداخت کند.

ساخت پروژه مسکن چقدر طول می کشد؟

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی برای یک دوره چهار ساله برنامه ریزی شده است. زمان تقریبی برای ساخت بلوک ها یک سال و نیم تا دو سال است ، در مرحله اول حدود 600000 واحد مسکونی مسئول بخش خصوصی و حدود 400000 واحد مسکونی مسئول دولت هستند.

آیا مجردها می توانند در طرح جهش مسکن شرکت کنند؟

امکان ثبت نام بدون پیوست در طرح مسکن در حال حاضر در محدوده اخبار و پیشنهادات قرار دارد؛ و باید توسط شورای عالی مسکن یا کابینه تصویب شود. سپس ثبت نهایی بستگی به ارائه سند در زمان تأیید نهایی دارد. در اولین گام ، وزارت راه امکان ثبت نام در طرح جهش تولید و تأمین مسکن افراد مجردی که در شرف ازدواج هستند را پیشنهاد کرد. البته مشروط بر اینکه در حین تایید نهایی ثبت نام مدارک و قرارداد خود را برای اثبات متاهل بودن ارائه دهند. به طور کلی ، قانون برای سرپرستان خانوار محدودیت سنی تعیین نکرده است ، بنابراین اگر مردان یا زنان تنها سرپرست خانوار باشند می توانند در این طرح ثبت نام کنند. این استثنا در مورد افرادی که قبلاً ازدواج کرده اند ، طلاق گرفته یا شوهر خود را از دست داده اند و اکنون از فرزندان خود مراقبت می کنند ، اعمال خواهد شد. زنانی که ازدواج نکرده اند اما به سن 35 سالگی رسیده اند نیز می توانند مانند قبل ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید