چوب راننده علی در دهان مخالفان / سنگسار به جای خراج


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882250

دعوت از والری گرگیف روسی به عنوان یکی از مشهورترین رهبران ارکستر جهان برای اجرای کنسرت در سن پترزبورگ باعث ناراحتی برخی از هنرمندان شد تا اینکه آنها به اینترنت این موضوع را سیاسی کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی دری که سال ها رهبری گروه های مختلف موسیقی را برعهده داشته است، هفته گذشته به دعوت والری گرگیف، یکی از رهبران ارکستر معروف جهان، به سن پترزبورگ روسیه رفت تا کنسرتی را در تالار ماریینسکی اجرا کند. سالنی که نوازندگانی چون کورساکوف، چایکوفسکی، موسورگسکی، راخمانینف و شوستاکوویچ در آن اجرا می کردند و باتوم را در دست داشتند. در این کنسرت که در 17 جولای برگزار شد، آثاری از کورساکوف و شوستاکوویچ به نمایش درآمد.

رهبری ارکستر شهر سن پترزبورگ را «آی دری» بر عهده گرفت و به زودی مسئولیت موسیقی این شهر را بر عهده خواهد گرفت.

اما پس از این اتفاق در چند روز اخیر برخی از هنرمندان مشهور به موج سواری در دنیای مجازی و واقعی پرداختند که چرا با وجود تحریم های جهانی علیه روسیه، رهبر به سن پترزبورگ رفت و حتی باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

مردم بر اساس تجربه ثابت شده مدعی هستند که همیشه «هنر برای هنر» را دوست دارند و معتقدند سیاست هرگز نباید در هنر و هنرمند دخالت کند، اما وقتی می بینند روسیه سیاسی شده است، این با مواضع کشور ما همخوانی دارد. برای قرار گرفتن در گروه اپوزیسیون، به این موضوع صرفاً هنری از منظر سیاسی نگاه می کنند.

حتی کشورهای اروپایی که در جنگ قدرت در کنار آمریکا وارد بازی تحریم روسیه شدند، زمانی که منافع کشورشان به خطر می افتد، اکنون تاریخ تحریم را نادیده گرفته و دست همکاری به سوی روسیه دراز خواهند کرد. نمونه این سابقه را می توان در قراردادهای گازی آلمان با روسیه مشاهده کرد.

اکنون عده ای در ایالت به جای ادای احترام و تجلیل از این هنرمند خارق العاده موسیقی، شمشیر کشیده و در مقابل خوانندگان صف کشیده اند تا اعتبار و حمایت مالی برای خود به دست آورند.

اما با نگاهی کوتاه و کوتاه به کارنامه موسیقی علی درباری متوجه می شویم که این رهبر ارکستر قبل از روسیه در کشورهای مهمی روی صحنه بوده و رهبری گروه را بر عهده داشته است. علی درباری دو سال قبل از انقلاب در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه موفق به کسب مدال طلا و سپس مدال نقره در سوئیس برای ایران شد و اسطوره آلمانی به برلین دعوت شد و سپس به عنوان دستیار ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد..
علی درابی سپس به عنوان مدیر هنری و رهبر مهمان ارکسترهای سمفونیک در بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا و بلگراد مشغول به کار شد..
علی دری تاکنون بیش از 120 ارکستر در جهان را رهبری کرده و 250 آلبوم در بازار جهانی منتشر کرده است که 5 آلبوم آن در حوزه موسیقی ایرانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید