چگونه مینو رایولا به بزرگترین نماینده فوتبال تبدیل شد؟

چگونه مینو رایولا به بزرگترین نماینده فوتبال تبدیل شد؟

مینو رایولا از کودکی راه درازی را پیموده و در پیتزا فروشی پدرش در هلند کار می کرده است. ابرقهرمان ایتالیایی که به شکل گیری حرفه پل پوگبا، ارلینگ هالند و زلاتان ابراهیموویچ کمک کرد، در سن 54 سالگی درگذشت.

رایولا یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها در دوران حرفه‌ای خود را انجام داد و واسطه‌ای شد که پل پوگبا با رقم 90 میلیونی از یوونتوس به منچستریونایتد انتقال یافت. او زلاتان ابراهیموویچ، روملو لوکاکو و جانلوئیجی دوناروما را به همراه دیگر مشتریانش انتقال داد و یک شبه 41 میلیون و 41 میلیون به دست آورد.

از ایتالیا تا هلند
رایولا در یک سالگی با خانواده اش از ایتالیا به هلند نقل مکان کرد. پیتزا فروشی در هلند باز شد و رایولا با مهربانی، جذابیت و خدمات منحصر به فرد خود به مشتری ستاره رستوران پدرش شد و از نقش پیشخدمت پیشی گرفت. تجارت خانوادگی به خوبی پیش رفت و 11 رستوران افتتاح کردند. اما رایولا مشتاق استقلال بود. او در 19 سالگی میلیونر شد و یک فروشگاه مک دونالد را خرید و سپس به یک پیمانکار ساخت و ساز فروخت.

اولین انتقال ها
اما سرنوشت او این بود که در فوتبال زندگی کند و برای مدت کوتاهی برای افسی هارلم بازی کند. رایولا پس از ترک دانشکده حقوق در سن 20 سالگی مدیر فنی هارلم شد. در سن 25 سالگی، او دوباره حرفه خود را تغییر داد و به Sport-Promotion پیوست و در آنجا با دنیس برگکمپ، اسطوره آرسنال و برایان روی قرارداد بست. با این حال، رایولا در واقع با تماشای انتقال 12 میلیونی پاول ندود از اسپارتا پراگ به لاتزیو قبل از انتقال 25 میلیونی او به یوونتوس در سال 2001، نامی برای خود دست و پا کرد.

زلاتان
دو سال بعد، رایولا یکی از بزرگترین مشتریان خود را به دست آورد. مهاجم سابق یوونتوس، میلان، اینتر و بارسلونا ابراهیموویچ. اما این رابطه که از آن زمان تاکنون بیش از 115 میلیون تغییر کرده است، به طرز عجیبی آغاز شد.

ابراهیموویچ در کتاب خود با عنوان “من زلاتان هستم” می نویسد: “من واقعاً نمی دانستم از چه کسی انتظار داشته باشم، احتمالاً مردی که پیراهنی راه راه با یک ساعت طلایی بزرگ پوشیده است.” اما با چه کسی ملاقات کردم؟ مردی با شلوار جین نایک و تی شرت و شکم مانند بازیگر تونی سوپرانو. و بعد از اینکه غذا را سفارش دادیم، فکر می کنید برای ما چه آوردند؟ چند تکه سوشی با آووکادو و میگو؟ غذایی که آوردند حدود پنج نفر بود و شروع به خوردن کرد.

فرگوسن
اولین ملاقات ابراهیموویچ او را به خود جذب کرد و از آن زمان تاکنون با هم هستند. اما سر الکس فرگوسن زمانی که پوگبا را برای اولین بار دید که در مورد آینده اش صحبت می کند اصلاً دوست نداشت. سپس نام هافبک جوان فرانسوی مشتاق ورود به ترکیب اصلی در لیست منچستریونایتد قرار گرفت. شیاطین سرخ به دنبال حفظ یکی از با استعدادترین بازیکنان سیستم جوانان بودند. اما فرگوسن به محض ملاقات با رایولا متوجه شد که یونایتد دچار مشکل شده است.

فرگوسن گفت: «یک یا دو بازیکن فوتبال هستند که آنها را دوست ندارم. و مینو رایولا، ایجنت پل پوگبا، یکی از آنهاست. از همان لحظه ای که با او آشنا شدم، به او اعتماد نکردم. من و پل قراردادی سه ساله امضا کردیم و او گزینه ای برای تمدید یک ساله داشت که ما مشتاقانه منتظر امضای آن بودیم. اما رایولا ناگهان روی صحنه ظاهر شد و اولین دیدار ما شکست خورد. ما از آن زمان مثل آب و نفت بودیم و رایولا موفق شد و این بازیکن به یوونتوس رفت.

زمانی که منچستریونایتد تصمیم گرفت پوگبا را به اولدترافورد بازگرداند، او باید پول می داد. با حضور رایولا، شیاطین سرخ برای به خدمت گرفتن پوگبا مجبور به شکستن رکورد شدند. رایولا مبلغ باورنکردنی 41 میلیون را از این قرارداد جمع آوری کرد، زیرا یوونتوس به او برای چنین معامله بزرگی در لیگ برتر با این باشگاه پاداش داد.

دوناروما و هلند
همین اتفاق زمانی رخ داد که دوناروما تابستان گذشته از میلان نقل مکان کرد. دروازه بان ایتالیایی پس از بازی در یورو برای کشورش، قرارداد انتقال رایگان با پاری سن ژرمن امضا کرد و مبلغ باورنکردنی را برای این ایجنت به ارمغان آورد. گفته می شود رایولا حدود 20 میلیون متر بلند کرده تا دوناروما را به پاریس بیاورد.

در تابستان امسال ارلینگ هالند دیگر مشتری رایولا انتقال بزرگی خواهد داشت و رایولا قطعا ثروت زیادی خواهد داشت. حیف که پیشخدمت پیتزا فروشی سابق نمی تواند این معامله بزرگ را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید