کاهش تورم در کشور و استان زنجان/ ایجاد یک میلیون شغل در کشور قابل تحقق است


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810252

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 14 هزار و 230 شغل برای استان زنجان برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور محاسبه کرده است و پیش بینی می کند این امر محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; خلیل قاسملو امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: همه اقدامات اقتصادی باید به سه شاخص رشد اقتصادی، تورم و اشتغال منتهی شود.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم در حال کاهش است، وی گفت: تورم بهمن ماه 41.4 درصد بوده که نسبت به دی ماه یک درصد کاهش داشته است. از بهمن سال گذشته تا بهمن ماه امسال با نیم درصد کاهش به 35.4 درصد و تورم ماهانه با کاهش 3 درصدی به 2.1 درصد رسیده است.

قاسملو با اشاره به تورم مواد اولیه و کالاهای نیمه تمام که می تواند تورم ماه های آینده را پیش بینی کند، گفت: این تورم نیز رو به کاهش است به طوری که تورم نقطه به نقطه مواد اولیه در تابستان 62.3 درصد و 46.4 درصد بوده است. در پاییز که در تابستان و پاییز است.«گذشته به ترتیب 80.4 درصد و 69.7 درصد است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان با نرخ تورم 12 ماهه منتهی به دی ماه امسال در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که تورم در استان زنجان نیز به دلیل کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به نرخ تورم در استان زنجان گفت: استان زنجان در تورم نقطه به نقطه دی ماه رتبه هجدهم و در تورم ماهانه رتبه 30 را دارد.

قاسملو با بیان اینکه نرخ اشتغال بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان 5.8 درصد است که در رتبه دوم بیکاری و 43.1 درصد در پاییز قرار دارد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه میزان مشارکت اقتصادی باید به 50 درصد برسد، گفت: برای تحقق این امر باید بیش از 500 هزار نفر در استان مشغول به کار شوند و حداکثر در حال حاضر 355 هزار نفر اشتغال دارند. و با برداشته شدن تحریم ها و ریشه کن شدن تاج و تخت عده ای به راه خواهد افتاد.

وی گفت: برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 14 هزار و 230 شغل برای استان زنجان محاسبه کرده است و پیش بینی می کند این امر محقق شود.

قاسملو با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی 8.7 درصدی استان زنجان در بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر به 35 هزار میلیارد تن سرمایه گذاری نیاز داریم. و داشتن یک حرفه.

وی گفت: به دلیل ارزان بودن انرژی، صنایع به سمت صنایع آب و انرژی روی آورده اند که با توسعه پایدار همخوانی ندارد.


* کوششی برای اجرای قانون و رعایت عدالت بود

محمدرضا انصاری رئیس سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ابتدای این مراسم گفت:

وی با اشاره به انسجام و تحکیم روابط با سازمان بسیج کارگری گفت: برگزاری یادواره شهدای جامعه کارگری بهترین افتخار من در دوران تصدی این اداره کل بود.

انصاری خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با وزارت دارایی و حقوق بشر دارد که با تلاش کارگران و حمایت کارفرمایان و سرمایه گذاران محقق شد.

سرپرست سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل حوزه ای است که تصمیمات زیادی در آن اتخاذ می شود، گفت: تمام تلاش خود را برای اجرای کامل قوانین و مقررات به کار گرفته است.

وی گفت: بالغ بر 75 درصد مردم به وزارت کار متصل هستند، بنابراین رعایت حقوق بشر و حقوق بشر مهم است، بنابراین تلاش کردیم قانون را اجرا کنیم و عدالت را رعایت کنیم.

انصاری با اشاره به مکاتبات سفر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بیش از 9 هزار و 800 مکاتبه در مصوبات سفر رئیس جمهور انجام و پیگیری های لازم انجام شد.


* افزایش 6 درصدی تامین اجتماعی اجباری در استان زنجان

مسعود علیاری مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان به نمایندگی از اعضای شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان زنجان گفت: ایالات.

وی گفت: علیرغم شرایط قلبی، روند رو به رشدی را در استان شاهد هستیم.

علیاری خاطرنشان کرد: استان زنجان با دو هزار و 339 نفر کمترین پوشش بیمه بیکاری را دارد که نشان می دهد وضعیت استان زنجان نسبت به سایر استان ها بسیار بهتر است.

وی افزود: سمینارهای فعال در استان زنجان نیز نشان از انسجام شورای هماهنگی وزارت کار و حوزه های مختلف در راستای بهبود فضای کسب و کار دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان جزو اولین استان هایی بود که تحت پوشش بیمه ای قرار گرفت و امروز فردی در استان زنجان نیست که بیش از یک بیمه تحت پوشش باشد.

وی با اشاره به استقبال مثبت 1200 نامه مردمی در سفر رئیس جمهور گفت: 30 خدمت به صورت غیرحضوری به مراجعه کنندگان ارائه می شود که این امر باعث کاهش مراجعه کنندگان شده است و این خدمات در استان زنجان به صورت پایلوت ملی اجرا شده است.

علیاری خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از اقدامات، غیبت از درخواست مشاغل سخت و زیان آور و افزایش 10 هزار نفری بیمه شده، زنان، سرپرستان خانوار و دانش آموزان است.


* تلاش برای بهره مندی مردم از رشد اقتصادی

طیب جعفری، رئیس جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: از اختلافات.

وی گفت: «ما در دوره ریاست جمهوری خود هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد. کشور و در نتیجه استان سال آینده سالی پویا خواهد داشت.»

جعفری با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی 8.7 درصدی استان زنجان در سال آینده گفت: اداره کار نیز باید در این رشد سهیم باشد و اگر همکاری نکنیم مدیون مردم خواهیم بود.

رئیس جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ملاک همکاری مشارکت در حرکت رو به رشد اقتصادی استان خواهد بود و با عزمی که وجود دارد رشد اقتصادی حاصل می شود و ما هم در حرکت رو به رشد هستیم. باید تلاش کرد تا به مردم و به ویژه طبقات دست یابد.

وی افزود: تلاش می کنیم خدماتی شفاف، پویا و هوشمند در روستاها ایجاد کنیم تا همه مردم به ویژه اقشار پایین جامعه بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

در پایان این مراسم ضمن ارزیابی از محمدرضا انصاری (رئیس سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان)، طیب جعفری به عنوان سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان معرفی شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید