کاهش جمعیت کودکان و نوجوانان گیلان را تهدید می کند/ اهمیت ترغیب و آموزش مردم به زایمان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل نورصالحی، رئیس اداره بهداشت و معاون مرکز سلامت و جوانان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران، اهمیت ترغیب و آموزش مردم گیلان به فرزندآوری را از وظایف آنان دانست. وی گفت: همچنین با توجه به پایین بودن نرخ زاد و ولد در استان، جمعیت گیلان به سرعت در حال پیر شدن است و رسانه ها باید بتوانند با آگاهی بخشی، توجه خانواده های گیلانی را به آینده استان جلب کنند. استان در آینده

وی افزود: کاهش جمعیت کودکان و نوجوانان گیلان در سال های آینده تهدیدی بزرگ برای استان و کشور است و می تواند بحران های امنیتی گسترده، بحران های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای آینده استان به دنبال داشته باشد. . “

با اشاره به مرکز سلامت و دستاوردهای جوانان دانشکده علوم پزشکی گیلان، قانون گیوم جوانان و بندهای مختلف آن که وظایف همه دستگاه ها را مشخص کرده است، گفت: نقش مهمی در آینده گیلان و مردم دارد. گیلان.

نورصالحی گفت: پیش از بروز بحران جمعیتی باید تمهیدات لازم اتخاذ شود، زیرا پس از گذشت 30 سال و افزایش جمعیت بزرگسال استان و کشور، تبعات کاهش جمعیت جوان کشور و استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در خاتمه ابراز امیدواری کرد با همکاری و نقش آفرینی تمامی رسانه ها و دستگاه های مرتبط، اقدامات موثری در استان گیلان برای خروج از حفره جمعیتی که استان از آن رنج می برد، انجام شود.

فیروز نصیرزاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اهداف راه اندازی کارگروه رسانه ای حمایت از خانواده و جوانان جمعیت استان گیلان، قدیمی ترین استان کشور را تشریح کرد. سلامت و جوانان جمعیت دانشگاه.

با تاکید بر نقش روابط عمومی دانشگاه، با تاکید بر نقش متولیان رسانه ای و فرهنگی استان در آگاه سازی مردم از اهمیت قشر جوان، گفت: استان گیلان شاهد تغییر نگرش و در نهایت رفتار جوانان در آینده .

نصیرزاده به نقش مهم دانشگاه ها و سازمان های فرهنگی در تشویق جوانان به تشکیل خانواده و فرزندآوری اشاره کرد. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری همه باید در جهت افزایش نسل و جوان سازی نیروی انسانی کشور تلاش کنیم و ایشان توصیه اکید کردند علاوه بر اقدامات قانونی برای جوانان جامعه به فرهنگ سازی در جامعه و سلامت توجه کنند. سیستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید