کاهش 36 درصدی کودکان آزاری در قزوین


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896828

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد پرونده کودک آزاری در استان کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; حسین رجبی در کارگاه بررسی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که صبح امروز با حضور مددکاران اجتماعی در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، گفت: در بحث حقوق کودکان و نوجوانان نظرات مختلفی بیان شده است. و مداخلات در این حوزه و دیدگاه‌ها، اما آنچه باید عملاً اتفاق بیفتد، دنبال نمی‌شود و نبود اقدامات اجرایی مؤثر یکی از نقص‌های حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: در بحث حقوق کودک و اهمیت موضوع در اصل بیست و یکم قانون اساسی به آن اشاره شده و قوانین خاصی نیز در این زمینه پیش بینی شده است که البته نیازمند اصلاحاتی است تا کارکردهای لازم را مطابق با امروز داشته باشد. جامعه.

این ضابط قضایی استان همچنین گفت: امروزه کودکان و نوجوانان به شدت در معرض آسیب های فضای مجازی هستند که به این معضل توجهی نمی شود و اقدامات تنها معطوف به مسائل فضای واقعی جامعه است و لازم است. برای مراکز مداخله سازمان اجتماعی برای مقابله با اثرات منفی فضای مجازی فضای مجازی برای کودکان وارد شود.

رجبی با بیان اینکه 3 شعبه ویژه در دادسرای قزوین برای رسیدگی به جرایم این حوزه و پرونده های تشکل های اجتماعی تعیین شده است، اعلام کرد: در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرونده ها در رابطه با کودک آزاری 36 درصد کاهش یافته است یکی از قاضی همتا نیز برای ارتباط مستمر با مددکاران اجتماعی معرفی می شود تا در مواقع ضروری احکام قضایی صادر شود.

این مسئول اذعان داشت: بسیاری از سوالات و مشکلات را می توان بر اساس آموزش حل کرد و از این رو در زمینه آسیب های کودکان لازم است ابتدا دوره های آموزشی برای خانواده ها برنامه ریزی و در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از جرایم و آسیب ها ناشی از اعتیاد است و لذا قوه قضائیه مصر باید در کنار کمپ های ترک اعتیاد کارگاه هایی برای ایجاد اشتغال ایجاد کند و بدون شک با همه عدم همکاری و عذرخواهی برخی نهادها متولی این مشکل اجرایی خواهد شد. در استان تا این افراد به اعتیاد برنگردند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید ارتباط قوه قضائیه و مددکاران اجتماعی نزدیکتر شود و قطعا قوه قضاییه از اقدامات قانونی مددکاران حمایت کامل خواهد کرد و اجازه نمی دهیم در معرض خطرات شغلی قرار گیرند و ما قطعا با متجاوزان برخورد جدی خواهد کرد

لازم به ذکر است در این جلسه مسئولان سازمان اجتماعی و مددکاران اجتماعی استان به بیان برخی از چالش ها، سوالات و مشکلات مربوط به دستگاه قضایی پرداختند و دادستان قزوین قول مساعد برای پیگیری های لازم جهت رفع موانع و ایجاد یک کار موثر داد. سازوکار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید