کاهش 60 درصدی به 70 درصدی فروش نان لوکس/ قیمت یک کیسه آرد 10 برابر شد.

کاهش 60 درصدی به 70 درصدی فروش نان لوکس/ قیمت یک کیسه آرد 10 برابر شد.

روز جدید: برنامه پنجم و ششم توسعه به ما می گوید که باید به سمت ۴۰ درصد نان تولیدی و صنعتی برویم اما در عمل با اجرای این برنامه نان سالم را از چرخه تولید حذف می کنیم.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: در صورت اعمال سیاست اصلاح نظام همزمان یارانه ها به نان های سنتی، چنین واحدهایی برای تولید نان حجیم مشکلی نخواهند داشت.

محمدجواد کرمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دوگانگی سیاست های نان، گفت: تولیدکنندگان نان لوکس موافق آزادسازی قیمت آرد و آرد در صنعت هستند. اما آنها نسبت به نحوه اجرای این طرح انتقاد دارند، زیرا رهاسازی آرد باید در همه حوزه های نان اعم از سنتی و صنعتی انجام می شد و محدود به نانوایی های لوکس نبود.

وی با بیان اینکه مردم توان خرید نان گران قیمت را ندارند، افزود: در صورت اجرای سیاست اصلاح نظام یارانه همزمان نان سنتی، چنین واحدهایی برای تولید نان فله مشکلی نخواهند داشت.

این فعال صنفی کاهش فروش نان مرغوب را 60 تا 70 درصد عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح در مقابل رانت عنوان شده در حالی که عملاً اجرای آن امکان ایجاد رانت را افزایش داده است زیرا مردم نان می خرند. که یارانه ها به آنها تعلق گرفته است.

کرمی ادامه داد: برنامه پنجم و ششم توسعه به ما می گوید باید به سمتی برویم که 40 درصد نان تولیدی حجیم و صنعتی باشد اما در عمل با اجرای این طرح نان سالم را از چرخه تولید حذف می کنیم. “

به گفته وی؛ برای ایجاد رقابت سالم بین نانوایان سنتی و خارق العاده، باید شرایط اعطای یارانه برابر باشد. و در رقابت سالم باشیم اجرای این طرح منجر به تعطیلی تعدادی از واحدهای خرد و اخراج تعداد قابل توجهی از کارگران این حرفه شد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: نانوایان لوکس در ابتدای سال علیرغم افزایش هزینه های جانبی، برنامه ای برای افزایش قیمت نان نداشتند زیرا همیشه رقیبی قوی به نام نانوایان سنتی را احساس می کردند. بنابراین نان را به همان قیمت عرضه کردیم. .

این فعال صنفی با اشاره به افزایش 10 برابری قیمت یک کیسه آرد، گفت: قیمت یک کیسه آرد از 67 هزار تن به 640 هزار تن رسیده است، بنابراین طبیعی است که 2 برابر شود. افزایش قیمت آرد نان نفیس.

کرمی با اشاره به کاهش سرمایه در گردش نانوایان فانتزی گفت: قبل از آزادسازی قیمت آرد برای اصناف و صنعت، اتحادیه ای 100 کیسه آرد را به قیمت 7 میلیون تن خریداری می کرد اما اکنون باید به همین میزان آرد بخرد. برای 70 میلیون تن «قبل از اجرای این طرح باید کاستی های آن را می دیدند و بعد اجرا می کردند؛ اجرای این طرح یک شبه ستون کلاس ما را شکننده کرد.

وی در پایان گفت: طرح یارانه تا زنگ آخر تمجید شد اما باید با درایت انجام می شد و همه چرخه های تولید به نوبت دیده می شد.

دیدگاهتان را بنویسید