کریمی اصفهانی رو به رئیسی: سفرهای کشوری باید مثمر ثمر باشد

کریمی اصفهانی خطاب به رئیسی: سفرهای کشور باید مثمر ثمر باشد

روز جدید : احمد کریمی اصفهانی این چهره سیاسی اصولگرا معتقد است که پیگیری پروژه ها و کارها یکی از مهم ترین اقداماتی است که دولت پس از سفر باید به آن توجه کند و به عبارتی سفر باید مثمر ثمر باشد.

احمد کریمی اصفهانی از اعضای خط امام و جبهه رهبری می گوید: «سفر استانی باید مثمر ثمر باشد نه اینکه صرفاً سفر و سخنرانی باشد.

وی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین معتقد است: پیگیری پروژه ها و آثار یکی از مهم ترین اقداماتی است که دولت پس از پایان سفر باید به آن توجه کند.

گزیده ای از گفت وگوی خبرگزاری خبرآنلاین با احمد کریمی اصفهانی، چهره سیاسی اصولگرا را بخوانید.

**************

* آقای کریمی فه اصفهانی! بسیاری معتقدند سفرهای استانی دولتی به تنهایی برای رفع مشکلات استان ها کافی نیست، بلکه باید مثمر ثمر باشد، راهکارهای شما برای پربار شدن این سفرها چیست؟

آنچه مسلم است این است که چون دولت ها اعلام کرده اند که مردم هستند، چه دولت چه دولت های قبلی، در پاسخ به مردمی که پای صندوق های رای آمده اند، به این سفرها می روند و از نزدیک با مردم ارتباط برقرار می کنند و به آنچه می شنوند. آنها باید انجام دهند. آنها می گویند. حداقل این چیزی است که به نوعی نشان دهنده احترام به مردم است. البته سفرهای کشوری می تواند برکات خوبی به همراه داشته باشد، اما نه تنها سفرها و سخنرانی ها، بلکه پس از این سفرها باید نظارت مستمر بر کار پروژه ها و پروژه ها باشد، حتی تاریخ اتمام این مسائل نیز باید مشخص شود تا افراد مورد نیاز آنها برای اطلاع از زمان انقضا و پایان آن برای 10 یا 20 پروژه در استان. بنابراین می توانند مطالبات خود را داشته باشند.

دولت باید برای وعده هایی که می دهد ضرب الاجل تعیین کند

درست است که قول هایی داده می شود و گفته می شود کارها در حال تحقق است، اما باید برنامه ریزی هم برای انجام کارها وجود داشته باشد. مثلا دو سال یا سه سال و غیره. بدیهی است هر یک از این پروژه ها اگر در زمان مشخصی انجام نشوند از مدار خارج می شوند. بنابراین باید زمان اتمام و انقضای پروژه ها تعیین شود، پیگیری ها مستمر باشد و مرکزی در ریاست جمهوری برای نظارت بر مصوبات سفرهای استانی چه در استان و چه در سراسر کشور راه اندازی شود.

با حرف و شعار نمی شود کارها را کرد اما … / نتیجه کار مهمتر از سفرهای کشور است.

در بسیاری از موارد می بینیم که رئیس جمهور فرماندهی می کند و برخی از وزرا دنبال می کنند، اما مسئله اصلی در حجم کاری نیست که پیش می رود. می توان گفت در کشور یک چیزی ساماندهی شده است که از بالا تا پایین موضوع را باید از همه مردم خواست، زیرا کارها را نمی شود با حرف و شعار کرد، بلکه باید دنبال کرد. بنابراین برای اینکه کارها درست شود باید به تنبیه و تشویق فکر کرد، یعنی اگر کاری انجام شد باید مردم را تشویق کرد و اگر کاری انجام نشد، تنبیه و تنبیه باید به فکر مردم باشد و دولت باید به فکر مردم باشد. در مورد آن فکر کنید. اسم این اقدامات را سفر روستایی گذاشتن مهم نیست، اما نتیجه مهمتر از سفر روستایی است.

از بالا تا پایین دولت همه باید موظف به انجام کارها باشند

* کارمندان دولت اعم از نمایندگان مجلس، استانداران، استانداران و ادارات کل مستقر در استان ها چه وظایف و مسئولیت هایی دارند؟

در یک سازمان از بالا به پایین همه باید موظف به انجام کارها باشند. فرض کنید یک شهردار در اتاقش نشسته است. تنها تصمیم شهردار برای جهاد کافی نیست چرا که همه دستگاه ها باید موازی کار کنند تا کارها پیشرفت کند. به هر حال دولت، رئیس جمهور یا شهردار ولسوالی ها تغییر کرده اند، اما وقتی عمیق تر نگاه می کنیم، می بینیم که همان آش و همان کاسه است. این درست نیست یعنی از سر ست تا سطوح پایین همه باید موازی یکدیگر حرکت کنند وگرنه مانند سرعت یک ساعت است که اگر هر یک از این دنده ها نقض شود ماهیت اصلی این است. ساعت استفاده نمی شود. بنابراین باید به این نکات توجه کنید.

رئیس جمهور مردم استانی را برای پیگیری داشته باشد / سفرهای کشوری باید مثمر ثمر باشد

در پایان، مردم روستا می گویند «بله، بله»، اما کسی که باید ببیند این «بله» درست است و مردم فقط «بله» نمی شوند، رئیس جمهور است. در هر صورت، رئیس جمهور باید شاهد عینی داشته باشد که مرتباً وضعیت ولایات را به اطلاع رئیس جمهور برساند. کار انجام شده یا نه؟ در غیر این صورت تنها سفر به روستا کافی نیست، بلکه حرکتی اجتماعی است که این سفرها را به ثمر برساند.

دیدگاهتان را بنویسید