کلاهبرداری 5 میلیاردی با رسید های جعلی

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد؛

رئیس پلیس راهور استان از دستگیری دو نفر که با استفاده از برنامه ساخت فیش های جعلی اقدام به کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی در شهرستان کاشان کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان کاشان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری دو فرد ناشناس، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در بازجویی به کارآگاهان گفت: دو نفر وارد مغازه من شدند و پس از خرید، رسید جعلی مبنی بر اینکه کارت با موفقیت به کارت منتقل شده است را به من ارائه کردند اما پس از خروج متوجه شدم رسیدها این است. جعلی.”

سرهنگ ترکیان گفت: تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار توسط کارآگاهان با دقت و ظرافت خاصی انجام می شود و دو شهروند دیگر نیز با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت مشابهی را مطرح کردند و این نشان داد که متهمان همچنان در حال حاضر هستند. آنها با استفاده از برنامه ای برای ایجاد رسیدهای جعلی از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

این افسر پلیس تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان و انجام یکسری اقدامات علمی و تخصصی سرانجام هویت دو کلاهبردار مشخص شد و هر دو در یک عملیات ویژه توسط کارآگاهان دستگیر و مقادیر زیادی کالای تقلبی کشف و ضبط شد. هنگام چک کردن ماشین آنها پیدا شد.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: متهمان با استفاده از اپلیکیشن ساخت فیش های جعلی توانستند از 9 شهروند کاشانی مبلغ 5 میلیارد ریال اخاذی کنند. تقلب کند افزود: هر دو متهم غیر بومی بوده و از استان همجوار به کاشان آمده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به تسلیم شدن متهمان به مراجع قضایی گفت: به شهروندان، صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی توصیه می کنیم قبل از انجام هرگونه معامله و تحویل، حتماً به حساب بانکی خود واریز کرده باشند. کالا و فقط با دیدن کالا را با رسید عادی تحویل ندهید.



آیا این خبر مفید بود؟