کلنگ ساخت 1623 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در میناب


ساعت: 17:33
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886298

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، معاون استاندار و استاندار ویژه، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار میناب و مسئولان، طرح نهضت ملی مسکن در میناب کلید خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ پیش از ظهر امروز جمعه مراسم کلنگ زنی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان میناب برای ساخت 1623 واحد مسکونی در 20.5 هکتار زمین آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در مراسم افتتاحیه نهضت ملی مسکن میناب با بیان اینکه 92 هزار نفر در سراسر استان در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: 22 هزار نفر از ثبت نام کنندگان واجد شرایط هستند و از این تعداد ساخت و ساز از 15 هزار نفر است. واحدهای مسکونی در سراسر استان راه اندازی شده است.

وی افزود: برای مشمولان طرح نهضت ملی مسکن در استان محدودیت زمین وجود ندارد و تمایل به واگذاری زمین و ساخت مسکن بدون توجه به نرخ ثبت نام افراد وجود دارد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد، تصریح کرد: وی گفت: 40 میلیون تومان در ابتدای اجرای پروژه به عنوان تضمین شروع ساخت و ساز از مردم دریافت می شود و مبلغ اولیه پس از شروع ساخت به مردم بازگردانده می شود و این مبلغ در واقع پول مشارکت است آنها در ساخت خانه هستند.

وی ادامه داد: الگوی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اکثر شهرهای استان به جز شهرستان بندرعباس به این صورت است که زمین به صورت قطعه زمین در اختیار مردم قرار می گیرد و خودشان مستقیماً درگیر ساخت و ساز می شوند، در حالی که در در این طرح کلیه کاربری ها، آموزشی، تفریحی، فضای سبز و زیرساخت های لازم در نظر گرفته شده است.

دوستی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت موظف به تامین فضاهای لازم برای شهرک های نوساز است و کار به صورت پیمانکاری انجام نمی شود، متعهد هستیم فضاها را به طور کامل محقق کنیم تا شاهد آسیب هایی نباشیم که اره در پروژه مسکن مهر و بعداً با شروع ساخت و ساز مسکونی، به محض پیشرفت کار، ساخت زیرساخت های لازم آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان سپس بنا به درخواست اهالی شهرستان المهدی (عج) میناب از دبستان دخترانه ظهورالمهدی (عج) آن شهرستان بازدید کرد و با توجه به درخواست مردم مبنی بر کمبود وی از فضای آموزشی این مدرسه دستور داد با تخصص وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز به فضای جدیدی برای توسعه مدرسه به این مجموعه آموزشی اضافه شود.

وی همچنین به اهالی شهر المهدی قول مساعد داد تا با اعطای وام 3 میلیارد تومانی مشکل سند ملکی ساکنان این شهر را در اسرع وقت حل کنند.

پایان پابهم/

دیدگاهتان را بنویسید