کمبود آنتی بیوتیک در آمریکا


ساعت: 06:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907703

سازمان غذا و داروی ایالات متحده اعلام کرده است که یک آنتی بیوتیک (آموکسی سیلین) که توسط کودکان استفاده می شود در ایالات متحده با کمبود مواجه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بسته به سن بیمار، آنتی بیوتیک آموکسی سیلین به شکل کپسول، قرص جویدنی و مایع موجود است که اکنون ساخت آن دشوار است.

سازمان غذا و داروی آمریکا شکل مایع این دارو را که کودکان خردسال از آن استفاده می کنند را در پایگاه داده کمبود دارو گنجانده است.

شرکت های داروسازی ایالات متحده کمبود دوزهای مختلف آموکسی سیلین را گزارش کرده اند که بیشتر برای درمان عفونت های باکتریایی در کودکان استفاده می شود.

به همین دلیل سازمان غذا و داروی آمریکا آموکسی سیلین را در لیست داروهای یتیم قرار داد، زیرا تولید این دارو توسط شرکت های دارویی کاهش یافته است.

انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا نیز اعلام کرد که کمبود آموکسی سیلین در آمریکا از دو هفته پیش آغاز شده است، اما سازمان غذا و داروی آمریکا در 28 اکتبر کمبود این دارو را اعلام کرد.

شایع ترین دلیلی که برای کودکان آنتی بیوتیک تجویز می شود، درمان عفونت گوش است، اگرچه می توان از آنها برای درمان عفونت های باکتریایی سینوس و گلو نیز استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید