کمک مدیران به اجرای شعار سال با تسهیل استعلام سرمایه گذار/ دور دوم سفر رئیس جمهور به زنجان در سال جاری


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1822003

استاندار زنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال از استانداران استان انتظار می رود تسهیلات مربوط به استعلام سرمایه گذاری را جدی بگیرند و گره گشایی کنند چرا که تولید در گرو سرمایه گذاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به فرمایشات و تعابیر مختلف رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در خدمت به مردم نباید خسته و منفعل شویم، بلکه باید در خدمت مردم باشیم. بهترین کارمان را انجام دهیم

وی با اشاره به نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان چندین سال است که بر تولید تاکید دارند اما امسال دو نکته دانش بنیان و اشتغال زایی نیز به تولید اضافه شده است.

افشارچی افزود: دانش سازی به این معناست که حرکت تولید به سمت دانش برود و اشتغال زایی به این معناست که اشتغال زایی از طریق پولشویی انجام شود اما اشتغال زایی باید با تولید پیوند خورد.

استاندار زنجان با بیان اینکه سرمایه گذاری محور اصلی تولید است، گفت: مقدمات سرمایه گذاری در استان از چند ماه پیش آغاز شد و مجموعه سرمایه گذاران استان به تدریج با ادبیات ما پیش می روند.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال از استانداران استان انتظار می رود تسهیلات مربوط به استعلام سرمایه گذاری را جدی بگیرند و گره گشایی کنند چرا که تولید در گرو سرمایه گذاری است.

افشارچی با اشاره به افتتاح صندوق پژوهش و نوآوری طی روزهای آینده گفت: سرمایه گذاران استان سهامدار این صندوق می شوند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مبلغ سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران این صندوق واریز می کند. «سال 1401 خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری به فعالان این حوزه کمک رایگان می کند چرا که این صندوق اولین ابزار حمایتی از صنایع و شرکت های دانش بنیان است و پارک علم و فناوری توسط این صندوق تکمیل می شود. پایان . . هفته آینده ارائه خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه علاوه بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، به فکر گرایش و آموزش نیز هستیم، گفت: ضمن حمایت از شرکت های دانش بنیان باید آنها را نیز راهنمایی کنیم تا بتوانیم در این عرصه برجسته شویم. “.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات و پروژه های سفرهای رئیس جمهور باید جدی گرفته شود، گفت: ستادی برای نظارت بر مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان تشکیل شده است و ضمن گزارش مدیران از طرح های مصوب سفر، بر اجرای پروژه ها نظارت خواهیم کرد.

افشارچی دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان را امسال عنوان کرد و گفت: هیئت دولت تا کنون دو سوم استان ها را بازدید کرده و بقیه استان ها نیز در سه ماهه اول امسال خواهد بود. دور سفر .

وی با تاکید بر اینکه امسال باید دستاورد خاصی در حوزه زیرساخت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تکمیل محور سلطانیه – قیدار و بهینه سازی بزرگراه زنجان – قزوین در اسرع وقت آغاز می شود و زنجان نیز مشکلات قانونی دارد. – بزرگراه تبریز، طی جلساتی با وزیر راه و شهرسازی مسائل مختلفی حل خواهد شد، در حالی که در حوزه راه روستایی باید دستاورد خاصی داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه امیدواریم تابستان امسال 350 مگاوات برق را وارد مدار کنیم، افزود: در حوزه آب، سطح آب تنظیم شده را در استان به حدی خواهیم رساند که بتوانیم بخشی از تاخیرها را جبران کنیم. برای 57 روستا نیز قرارداد آبرسانی منعقد شده است، «تا امسال باید دغدغه آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای نهضت ملی مسکن قرار است امسال واگذار شود و منطقه ویژه اقتصادی در روزهای آینده آغاز می شود و فعال شدن آن به دلیل همجواری با فرودگاه زنجان اتفاق مثبتی خواهد بود.

یک مقام ارشد دولتی در استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت پسماند در زنجان گفت: نمونه برداری از یک سوم زباله ها انجام شده و مابقی نیز تا پایان اردیبهشت انجام می شود و اکنون مشخص شده است که چه سرمایه ای داریم و خواهد داشت.در حال فروش آن هستیم.«استان زنجان.

وی با تاکید بر دغدغه جدی محرومیت زدایی و توسعه روستایی گفت: نرم افزارهای مرتبط با روستا در حال توسعه است و مدیران باید در این زمینه تلاش کنند.

افشارچی با بیان اینکه مدیران در حوزه کاری خود باید پیگیر مشکلات و مسائل باشند، خاطرنشان کرد: مدیران باید مشکلات موجود را اعلام کنند تا در استان و یا با پیگیری مرکز بتوانیم آن را حل کنیم و مدیران نیز باید به استانداری توجه کنند. ، مدیریت بزرگی است و ورود مدیر ارشد استان در عرصه کاری مدیران برای آنها لحظه ای منفی است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بین دو دستگاه باید با ورود مقام معظم رهبری در استان حل شود، تصریح کرد: هیچ تعاملی بین دستگاه ها نباید فراتر از قوه مجریه باشد و مشکلات حقوقی دستگاه ها نباید ناشی از جهل داخلی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید