کمک هنرمندان دولت سیزدهم برای پروژه ای مهم + عکس

ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800485

به گفته کارشناسان، بدترین روزهای پروژه های عمرانی و عمرانی در دولت برنامه ریزی شده بود و بسیاری از این پروژه ها در چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش راه دانا به نقل از صبح امروز در زاگرس، پروژه های نیمه تمام یا غول های بتنی فرسوده لقبی است که امروز پس از گذشت یک دهه باید به پروژه های به جا مانده از دولت های گذشته، پروژه های مهم استان کهگیلویه و بویرا داده شود. -احمد. پدر

پروژه های دیگر دولت نهم و دهم به دولت تدبیر رسید و بسیاری از آنها بنا به دلایلی در رکود بودند و راهی برای افتتاح آنها نیافتند.

داغ 1800 پروژه نیمه تمام در روستا

این در حالی است که به گفته کارشناسان بدترین روزهای عمرانی و عمرانی در دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شده بود و باید توجه داشت که بسیاری از این پروژه ها در چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد بوده که حتی با پیشرفت 80 تا 90 درصدی در سال 96 به جایی نرسید. دولت قبل به کما رفتند.

6f6e6a56 a437 4288 ad96 b1a125097d36 خبر خاکستری

1800 پروژه نیمه تمام داغ تنها میراث شوم دولت قبل است که امروز بر استان سنگینی می کند و دولت 13 مرد به دنبال راهی برای تکمیل این پروژه های فرسوده است.

سد تنگ سرخ، مجتمع فرهنگی یاسوج، خط دوم پل بشار سوم، مجتمع های فرهنگی، جاده پاتاوه – دهدشت، یاسوج – شیراز، یاسوج – بابامیدان و حتی پروژه های احیای جاده یاسوج – اصفهان و چندین پروژه دیگر حاصل ناکارآمدی و بی اهمیتی. دادن این پروژه ها یک تاکتیک در زمان دولت بود.

یکی از مهمترین پروژه های عمرانی که نام آن در سال های اخیر با موضوعات مهم فرهنگی استان گره خورده و هنرمندان منتظر تکمیل آن هستند (مجتمع فرهنگی شهر یاسوج) در ورودی شهر و جنب کارخانه قند یاسوج واقع شده است.

این پروژه مهم که در دولت‌های نهم و دهم دولت احمدی‌نژاد کلنگ زنی شد، هنوز مشخص نیست، در حالی که تقریباً تمامی پروژه‌های مشابه در سایر استان‌هایی که عملیات اجرایی آن آغاز شده، تکمیل شده و این پروژه همچنان در قالب یک پروژه باقی مانده است. اسکلت آهنی ناهموار در ورودی شهر یاسوج.

به گفته کارشناسان، مسئولان فرهنگی استان به ویژه رهبران اسلامی استان در چند سال گذشته حتی نتوانسته اند به این پروژه فکر کنند و هیچ اقدامی برای حل موضوع و تکمیل پروژه انجام نداده اند و یا کاری انجام نداده اند.

اگرچه در زمان مدیریت قبلی استانی و وزیر سابق جهت‌یابی، دولت تدبیر (جنتی) و سفر وزیر وقت به استان، مقرر شد 20 میلیارد تن برای این پروژه اختصاص یابد، اما طبق گفته اداره کل مدیریت و برنامه ریزی استانداری سابق. این مبلغ اعطا شد و با توجه به درخواست های پیمانکار 10 میلیارد تن به پیمانکار پرداخت شد و مابقی هنوز مشخص نیست.

هرچند فرهیختگان نمایندگان بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نسبت به تمدید پروژه تالار فرهنگ و هنر یاسوج انتقاد کرده اند، اما همچنان هیچ واکنشی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان به این طرح داده نشده است.

مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با آخرین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبل، گفت: سالن فرهنگ و هنر یاسوج در سال 87 بازسازی شد و قرار بود به مدت 3 سال مورد بهره برداری قرار گیرد. اما بعد از 14 سال زیبا نیست رودخانه زیبای بشار را به یک غول آهنی بسپار.

b5ee0f58 54c3 40a5 8ce9 ec1128c1688f خبر خاکستری

مجتمع فرهنگی هنری یاسوج که سنگ بنای دولت‌های نهم و دهم بود برای تکمیل به دولت تدبیر و امید واگذار شد اما در 8 سال حکومت تدبیر هیچ خشت‌کاری برای این پروژه انجام نشد، بنابراین این پروژه مهمی است. در جنوب غرب کشور باید رکورد بزند در حالی که هنرمندان مرکز استان به شدت به چنین فضایی نیاز دارند و بسیاری از فعالیت های هنری به دلیل کمبود فضای فیزیکی کاملا تعطیل است.

اکنون چشم و دل هنرمندان و فرهنگ دوستان استان معطوف به دولت سیزدهم و مدیر اجرایی آن در استان است تا با رهایی از این پروژه مهم در قلب یاسوج، تلاش و کوشش و چاره ای برای ترمیم و رفع آن بیابند. مشکلات او

ابرپروژه فرهنگی استان 32 هزار متر مربع است که امروز رها شد و دولت قبل به دلیل اینکه این دولت همه را به برجام گره زده بود، کمبود اعتبار را دلیل تعطیلی آن دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید