کم تراکم ساختمانی در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917096

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس گفت:

محمد وحیدی گفت: تراکم کم ساخت و ساز در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری، فعالان مدنی و اقتصادی را به سمت سرمایه گذاری در استان های همجوار سوق داده و به محرومیت این استان کمک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملکان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: با توجه به اینکه پروانه تراکم ساختمانی در خراسان شمالی نسبت به میانگین پایین است. برای کشور، به همین دلیل مکاتبه با وزیر محترم کشور برای صدور مجوز افزایش یک سقف تراکم ساختمانی هر از چند گاهی الزامی است.

وی ادامه داد: پایین بودن تراکم ساختمانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری، فعالان مدنی و اقتصادی را به سمت سرمایه گذاری در استان های همجوار سوق داد و به محرومیت استان کمک کرد.

وحیدی ادامه داد: افزایش تراکم ساختمانی نیز از حاشیه نشینی جلوگیری می کند و هزینه های مالی را برای شهروندان و سرمایه گذاران کاهش می دهد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه شهر آشخانه محل تردد 20 میلیون مسافر و زائر بارگاه مقدس ثامن الحجج (ع) در استان خراسان شمالی است، برای این امر دلیل، جهت خدمت رسانی مناسب به این مسافران با وزیر کشور مکاتبه نمایید در رابطه با نیاز به تامین لوازم اولیه آشپزخانه صورت گرفته است.

وی در ادامه درخواست تسهیلات برای احداث کارخانه آسفالت شهرستان گزی به منظور ایجاد درآمدهای پایدار، مبلغ 100 میلیارد ریال را از دیگر مکاتبات خود به وزیر کشور برشمرد.

وحیدی همچنین گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و لزوم جداسازی آب شرب از آب مصرفی در مناطق سبز برای مدیریت منابع آب شرب و با توجه به مطالعات انجام شده این طرح که به تصویب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز رسیده است. او خواستار تخصیص بودجه شد ما برای این طرح وزیر کشور شدیم.

وی بیان کرد: برای استانداردسازی کارخانه سنگ شکن و کارخانه آسفالت شهرستان آشخانه به تسهیلات 50 میلیارد ریالی نیاز است که اقدامات لازم در این زمینه نیز توسط وزیر کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید