کیفرخواست برای 10 متهم در شهر قزوین در اندیشه تشکیل شد


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893774

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور کیفرخواست برای ۱۰ نفر از دستگاه های اجرایی و مدیران شهری درگیر در پرونده شهرک اندیشه قزوین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ حسین رجبی در تشریح این پرونده گفت: با توجه به گزارش واصله مقامات قضایی مبنی بر روند ساخت و ساز شهرک اندیشه و تخلفات متعدد و گسترده برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی و فرمانداری شهرستان قزوین پرونده ای تشکیل شد. دفتر دادستانی منطقه متروپولیتن و متهمان آنها به مسئولیت کیفری معرفی می شوند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: در این پرونده 10 نفر از مسئولان اجرایی و مدیران شهرستان حضور دارند که اتهامات آنها به مراجع قضایی گزارش نشده، در صدور مجوز و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز، سوء استفاده از سمت، مشارکت داشته اند. صدور گزارش کذب، اقدام به تصرف غیرقانونی در مصونیت قانونی کانال آبرسانی، تحصیل مال از طریق غیرقانونی، انجام سهل انگاری و زیاده روی در انجام وظایف قانونی منجر به تضییع حقوق دولتی و عدم مجوز مجاز است.

رجبی همچنین بیان کرد: پس از تکمیل تحقیقات در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین، با صدور کیفرخواست برای 10 نفر از مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران شهری با اتهامات فوق، پرونده برای سیر مراحل قانونی ارسال شد. دادگاه کیفری استان قزوین برای سیر مراحل بعدی ..

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخی از تخلفات انجام شده در موضوع ساخت شهرک اندیشه قزوین مربوط به دهه های گذشته است و دستگاه قضایی قطعا با مدیرانی که در دوران خود مرتکب تخلف شده اند برخورد می کند. در دوره مدیریت و در سالهای آینده و در دوره ای که سایر سمت ها حضور دارند به تخلفات آنها رسیدگی می شود و باید پاسخگوی عملکرد خود در دوره مدیریت باشند و همچنان تاکید داریم که قوه قضائیه نسبت به هیچ فردی در این حوزه هیچ ابایی ندارد. مبارزه با فساد

دیدگاهتان را بنویسید