کیفیت قاچاق نان و آرد خط قرمز است/ هدف از اغتشاشات جلوگیری از اصلاحات اقتصادی دولت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن میرزاهانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در گفتگوی اختصاصی با دیار آفتاب؛ وی بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار، ابتدا هدف این است که در بازار کسری نداشته باشیم و سپس با گرانی مبارزه کنیم، زیرا کمبود کالا بیشتر از گرانی مردم را آزار می دهد.

وی افزود: استان مرکزی اکثر کالاهای اساسی را تولید می کند و در بسیاری از اقلام مانند کره، گندم، مرغ، تخم مرغ و شیر مازاد تولید داریم و می توانیم به استان های دیگر ارسال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تاکید کرد: گندم، آرد و نان یکی از موضوعات اصلی است و استاندار دو خط قرمز کیفیت نان و قاچاق آرد را در دستور کار ویژه قرار داد.

میرزاهانی ادامه داد: دولت با سیستمی که ایجاد کرده و طرح هوشمند یارانه نان گام موثری برداشته است و اکنون می توانیم رفتار نانوا به خصوص زمان شروع کار و زمان تعطیلی و نرخ تبدیل را کنترل کنیم. یک کیسه آرد در هر نوع آرد، نان نیز با توجه به سرعت پخت نانوایی علامت گذاری می شود، بنابراین هرگونه کالای قاچاق و تخلف قابل تشخیص است.

وی بابیان اینکه خوشبختانه اکثر نانوایان ما موظف به رعایت اخلاق، حرام و حلال هستند، تصریح کرد: گاهی اوقات پیش می آید که نان بین نانوا و مشتری رد و بدل نمی شود اما در دستگاه کارت می کشند و نانوا روزانه 15 درصد دریافت می کند. یارانه دولت است که موضوع مشروط به تملک مال غیرقانونی است و تعزیرات به این چند مورد می پردازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: رفتار نانوایی ها تحت کنترل است و اگر به میزان لازم پخت انجام نشود نشان از قاچاق و تخلف دارد.

میرزهانی اذعان داشت: در گام بعدی طرح نان هوشمند، کل فرآیند از گندم تحویلی به سیلو تا کارخانه آرد و از کارخانه تا نانوایی توسط سامانه هوشمند رصد و کنترل می‌شود تا هرگونه خلاء وجود داشته باشد. تخلف و قاچاق احتمالی مسدود شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی همچنین بیان کرد: حذف ارز ترجیحی در اردیبهشت گام بزرگی بود، دشمنان به خوبی می فهمند که نتیجه این کار چیست و اگر دولت چند اقدام دیگر در این راستا انجام دهد. آنها دیگر نمی توانند در عرصه اقتصادی به ملت ما فشار بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهم اغتشاشات و اغتشاشات اخیر جلوگیری از اقدامات اصلاحی و اقتصادی دولت است، افزود: هدف دشمن از بین بردن اغتشاشات است تا دولت نتواند اصلاحات اقتصادی را به نفع مردم انجام دهد. مردم، و در جنگ ترکیبی دشمن یکی از عوامل اصلی جنگ اقتصادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید