گرانی و فشار معیشتی در حد این دولت نیست/ صهیونیست ها از نگرانی و ترس ارتش را خسته کرده اند.


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836252

مردم انتظار دارند مشکلات اقتصادی حل شود.

امام جمعه موقت تهران در نماز عید سعید فطر گفت: رئیس جمهور و همکارانش تلاش می کنند اما این فشار بر هزینه ها و معیشت در سطح این دولت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله کاظم صدیگی امام جمعه موقت تهران صبح امروز (سه شنبه) در نماز عید سعید فطر که با حضور نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران اقامه شد، گفت: که شامل انواع عبادات مالی است.

وی خطاب به امت اسلامی و جبهه مقاومت برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: قدس و فلسطین زنده اند و امت اسلام طرفدار فلسطین بالاست.


* جوانان فلسطینی عرصه را بر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی تنگ کردند

وی افزود: جوانان فلسطینی جان خود را از دست داده و با خون خود با عملیات های شجاعانه و شهادت طلبانه عرصه را بر رژیم دروغین و غاصب صهیونیستی تنگ کرده اند. آنها ارتشی خسته دارند و از چهره هایشان نشان می دهد که به آخر خط رسیده اند و جوانان فلسطینی اسرائیل را در انزوای کامل و دفاعی قرار داده اند و در عملیات جسورانه خود از جنین تا حیفا و تل آویو مقاومت می کنند.

آیت الله سیدیکی افزود: راه حل درد و رمز پیروزی، مقاومت و اصرار بر مخالفت و شکستن شاخ غاصب است.


*سکوت مدافعان حقوق بشر قبل از حوادث افغانستان و یمن

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله افغانستان گفت: در این ایام ماه خدا مردم مظلوم افغانستان در شهرهای مختلف مورد نفرت فرهنگیان آمریکایی و اسرائیلی قرار گرفتند و صدها مسلمان در مساجد و آموزشی کشته شدند. حلقه می زند و این وجدان بشریت را آزرده می کند و فعالان حقوق بشر را می ترساند که اینقدر در مورد اوکراین غوغا می کنید و به اقلیت های خود رسوایی می افزایید و سیاه پوستان اوکراینی را از قطار خارج می کنید و تبعیض نژادی می کنید مدتی است که سکوت می کنید.

وی افزود: ما از هیئت حاکمه افغانستان می خواهیم که امنیت مردم افغانستان را تامین کند، شبکه های تروریستی را شناسایی و مجازات کند و مردم افغانستان را به حالت اعتماد و صلح برساند.


*هیچ ریاکاری و طغیان نمی تواند طبقه کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند

آیت الله سیدیکی با تبریک روز کارگر خاطرنشان کرد: کارگر در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و هیچ مدرسه ای به اندازه اسلام برای قشر کارگر و کار ارزش قائل نیست.

با تاکید بر اینکه این مهمتر از امرار معاش است. سئوال برای تکریم کارگران است، گفت: کارگران در 43 سال آزمایش های مختلف و باشکوهی را پشت سر گذاشته اند و هیچ منافق، یاغی و یاغی نتوانست طبقه کارگر ما را در خیابان علیه انقلاب و نظام، علیه صاحبان انقلاب و صاحبان انقلاب رهبری کند. شهدا داده های کارگری هستند دولت، کارفرما و کارگر همه باید با کمک نخبگان و دانشگاهیان، تکلیف حرکت علمی را با کمک دانشمندان کم کنند.


* رسالت وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه، ساختن آینده کشور است

امام جمعه موقت تهران با تبریک روز معلم گفت: محور هستی انسان است و حیات طیبه مردم علم، دانشمند و معلم است. اینکه هم کتاب های درسی را مرور کنند و هم مهمتر از آن، جوانان و نوجوانان خوبی را تربیت کنند و بسازند.

وی تاکید کرد: جامعه ما نیازمند فرهنگ، اخلاق، ایثار است و وسعت خدا و بندگی کمتر از معیشت نیست. امروز به اندازه دکتر روحانی نداریم. دکتر جسم ما را شفا می دهد اما دنیای دینی به ما روح و ابدیت می بخشد و از شما انتظار می رود فرزندان خود را به این مناسبت به حوزه های علمیه بفرستید.


* هزینه و فشارهای زندگی در حد این دولت نیست

سیدیکی گفت: ما در دولت سیزدهم به رهبری دانشمند الهی که مردم را با تمام وجود درک کرد و مردم با تمام وجود به او رای دادند و به صداقت و امانت او یقین داریم، رنج کشیده و تحمل کرده ایم، اما برخی لایه ها و مردم از هزينه هاي لجام گسيخته رنج مي برند و همه جا گله مندند و منتظرند تا اين بن بست تمام شود و مردم مانند گذشته در صلح با دولت و نظام خود را فدا كنند.

وی گفت: اگرچه برای ما قابل لمس است که هم رئیس جمهور و هم همکارانش کارهایی را که انجام داده اند انجام می دهند و با وجود اینکه رئیس جمهور با دقت از مردم سوال می کند، اما این فشار بر هزینه ها و معیشت در سطح این دولت نیست.


* نیاز به پشتیبانی قانونی از کاربران داخلی و کنترل شبکه هایی که نامحدود هستند

امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: حمایت قانونی از مصرف کنندگان بومی و کنترل شبکه هایی که با آبروی مردم وحشیانه بازی می کنند و شبهه افکنی می کنند و با آبروی مردم بازی می کنند از جمله مواردی است که از دولت و همه مسئولان انتظار داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید