گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی های دریایی؛ دو محور اصلی در مرکز رشد


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915995

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد؛

آقاملایی گفت: امسال دو محور اصلی در مرکز رشد مورد حمایت ویژه قرار می گیرد که یکی گیاهان دارویی روستایی و دیگری بیوتکنولوژی دریایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ دکتر تیمور آقاملایی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان گفت: امسال 2 محور اصلی در مرکز رشد مورد حمایت ویژه قرار می گیرند. یکی گیاهان دارویی استان و دیگری بیوتکنولوژی دریایی است که تاکنون پروژه های قابل توجهی در این زمینه به ثبت رسانده است.
آقا مولایی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارای ده مرکز تحقیقاتی، یک مرکز فناوری رشد و سلامت، یک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی و دو واحد توسعه تحقیقات بالینی است که اعضای هیات علمی و پژوهشگران با توجه به اولویت های تعیین شده در هر مرکز تحقیقاتی، انجام می دهند. پژوهش.
وی با اشاره به اینکه وظیفه دانشگاه علوم پزشکی فراهم کردن زمینه برای فعالیت مدرسان و اساتید است، افزود: در حال حاضر پژوهشگاه دانشگاه دارای 6 مجله علمی است که 3 نشریه به زبان فارسی و 3 نشریه انگلیسی است. ; همچنین مرکز تحقیقات کوهورت حدود 6 سال است که راه اندازی شده است که در فاز اول آن 4 هزار نفر وارد فرآیند تحقیق شدند و به تازگی فاز دوم آن به پایان رسیده است و قرار است این مطالعه حدود 15 سال به طول انجامد. سال‌ها، عمدتاً بر بیماری‌های غیرواگیر و عواملی که به طور موثر با آن مقابله می‌کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با یادآوری اینکه در سال های اخیر همایش های متعددی برگزار شده است، گفت: امسال چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی دخانیات و سلامت در دانشگاه برگزار می شود. علوم پزشکی از 1 تا 3 اسفند .
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 60 محصول در دانشگاه ثبت اختراع شده و 12 شرکت در مرکز رشد مستقر شده اند و بیش از 35 هسته فناوری برای انجام تحقیقات محصول محور تشکیل شده است.
نسرین داوری مدیر اطلاعات پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: هفته پژوهش از 21 تا 28 آذرماه است و در این ایام نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استانی برگزار می شود. به صورت ویدئو کنفرانس پس از دو سال به دلیل ویروس کرونا امسال به صورت حضوری برگزار شد.
داوری افزود: در کابین مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کتب، نشریات، اختراعات، مجلات، پوسترهای مربوط به کنگره های امسال، مجموعه ای از حشرات و پروانه ها به همراه اسلاید و میکروسکوپ برای مشاهده انگل ها، باکتری ها و ویروس ها از طریق اسلایدها ارائه می شود. در معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین معرفی مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان که از ساعت 8 صبح الی 15 پذیرای عموم مردم می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید