یارانه دارو به هیچ عنوان حذف نمی شود


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887312

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: ارز دارویی تحت هیچ شرایطی حذف نمی شود و اینطور نیست که دارو آزاد شود. قانونگذار و دولت چنین سیاستی ندارند و نخواهند داشت».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباقر کلیباف رئیس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه 20 مرداد) در جلسه استماع گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرا. از طرح یک داروساز وزیر بهداشت پس از استماع توضیحات بهرام عین اللهی گفت: موضوع بحث دارو در کشور بسیار مهم و اساسی است. متاسفانه از نظر اصطلاحی و نادرست به یارانه ها می گویند «حذف ارز ترجیحی» اما این اشتباه است. اکثر حرفی است که گفته می شود.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند که در حوزه یارانه و یارانه دارو ظرفیت ارزی را حذف نمی کنیم. در واقع یارانه مستقیماً به افراد تعلق می گیرد. بنابراین در حال حاضر یارانه دارو از طریق شرکت های بیمه به بیمار ارائه می شود.

و ادامه داد: ارز دارویی به هیچ وجه حذف نمی شود و اینطور نیست که دارو آزاد شود، نه قانونگذار و نه دولت چنین سیاستی ندارند و نخواهند داشت.

قالیباف تصریح کرد: ضمانت اجرای صحیح طرح یک داروسازهوش است در صورتی که این موضوع در اجرای این طرح محقق نشود با خلاء هم با مردم مواجه خواهیم شد و هم متضرر می شویم و هم مفسدانی که در زمان ارز ترجیحی دارو سود بردند، باز هم منافع خود را از دست می دهند و قیمت دارو را افزایش می دهند. تحویل من آن را انجام خواهم داد

دیدگاهتان را بنویسید