یزد میزبان اسکن استانی بدون دیابت است

ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794209

این را رئیس دبیرخانه کاری گروه سلامت استان یزد اعلام کرد

لطفی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد از اجرای طرح غربالگری بدون دیابت استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، جلسه اعتماد سلامت استان ظهر امروز با حضور شهید صدوقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، رستگاری استاندار یزد و نمایندگان استان و دانشگاه در سالن همایش باکرالعلوم(ع) برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست گفت: در قرن حاضر دنیا دچار بیماری های متابولیک است که در رأس آن دیابت قرار دارد.

دکتر حتیبی در ادامه با تاکید بر افزایش تحقیقات در این زمینه گفت: اصلاح فرهنگ و سبک زندگی یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و نیازمند همکاری بین بخش ها است.

وی افزود: صندوق سلامت با توجه به ماهیت اجتماعی خود ظرفیت بالایی برای ایجاد رویکرد جامعه محوری ایفا می کند و محلی برای گفت و گوی کارشناسان درباره موضوعات اولویت دار برای توسعه پایدار بهداشت و درمان استان است.

رئیس دبیرخانه کاری گروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد گفت: با توجه به افزایش بیماری های غیرواگیر در استان از جمله دیابت، پویش استانی «غیر دیابت» در استان اجرا می شود.

دکتر لطفی گفت: تشکیل کارگروه سلامت، آموزش سبک ایرانی اسلامی، برنامه ریزی توانبخشی بیماران دیابتی، ابلاغ الگوی صحیح مصرف مواد غذایی به ادارات و سازمان های استان از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه بود.

همچنین در پایان این نشست از زحمات دکتر حائریان در این اتاق فکر ارزیابی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید