یکی از آثار مهم عزاداری محرم افزایش همدلی و همبستگی بین مردم است


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887358

آیت الله مدرسی گفت: یکی از آثار مهم مجالس ارتحال امام حسین(ع) مهربانی و دلسوز بودن مردم و مسلمانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید محمدکاظم مدرسه ای امام جمعه مرکز یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نقش ماه محرم و عزاداری در انسجام جامعه گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) درود بر خاکش در طول تاریخ اثر و برکت داشته است، یکی از آثار مهم مجالس عزاداری امام حسین(ع) مهربانی و دلسوز بودن مردم و مسلمانان است.

وی افزود: در روایت آمده است که اگر مردمی در راه رضای پروردگارم با مهربانی نسبت به یکدیگر حرکت نمی کردند، قطعاً عذاب پروردگارم نازل می شد. بنابراین این مجالس هسته بسیار مهم شفقت، مهربانی، اتحاد و صمیمیت تلقی می شود.

امام جماعت مرکز یزد گفت: در طول سال کم و بیش شاهد گرایش ها، نگرش ها و عوامل تفرقه افکن در بین افراد جامعه هستیم، اما مناسبت های مذهبی به ویژه عاشورا و محرم همه را گرد هم می آورد و دل ها را به هم پیوند می دهد.

مدرسی ادامه داد: این است که قرآن می فرماید «واعثموا باب الله جامعیه و لطفارقوا» اهل بیت معصوم و پاک هستند و مخصوصاً حضرت سیدالشهدا حلب الله است که عامل وحدت و یکپارچگی جامعه است. و دور شدن از آنها موجب تفرقه است.

وی تاکید کرد: در واقع عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) زمینه نزدیک شدن افراد جامعه به یکدیگر را فراهم می کند و همدلی و همبستگی را در بین افراد جامعه افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید