یکی از وظایف اولیه فرماندهان و مدیران، حفظ و نگهداری صحیح نیروی انسانی است


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904594

فرمانده کل ارتش گفت: مهمترین سرمایه سازمان ها نیروی انسانی است و یکی از وظایف اولیه فرماندهان حفظ درست این سرمایه های انسانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از فرماندهان، نیروها و معاونان ارشد ارتش در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر ارتش، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های فرماندهان کارکنان ارتش گفت: اگر امروز ارتش در این لحظه بسیار خوب است و به خاطر تلاش تک تک افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران شایسته افتخار است.

وی افزود: این جشنواره مزین به نام مبارک مالک اشتر است و به نظر می رسد انتخاب این نام برای این جشنواره دنیایی از معنا و مسئولیت را بر دوش همه ما می گذارد تا شخصیت مالک اشتر را بهتر بشناسیم و به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. بررسی و تطبیق فرمان حضرت امیر (ع) بر مالک اشتر که به «عهد» معروف است. چرا که خطاب قسمت های اصلی این توافق نامه همه کسانی است که روزی پا جای پای این سردار بزرگ بگذارند. خطاب این فرمان فقط مالک نیست، بلکه همه کسانی که لباس نظامی به تن دارند زیر پرچم ولایت فقیه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین بیان کرد: موضوع جشنواره مالک اشتر، سرمایه انسانی است که مهمترین سرمایه سازمان هاست. اگرچه پیشرفت تکنولوژی امروز قابل قیاس با گذشته نیست و تغییرات تکنولوژی با سرعت و پیچیدگی رخ می دهد، اما همچنان مهم ترین سرمایه همه سازمان ها سرمایه انسانی است و یکی از وظایف اصلی فرماندهان و مدیران حفظ درست این سرمایه انسانی است.

سرلشکر موسوی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل متغیرها و ویژگی هایی که دارد از بهترین نیروی انسانی برخوردار است.

فرمانده کل نیروی زمینی ادامه داد: در آماده سازی نیروی انسانی باید به تفاوت نسل ها توجه شود. ارتش سازمانی است که همه نسل های دهه 40 تا 80 در آن حضور دارند و همه با هم کار می کنند و این ویژگی موفقیت های بزرگی را برای این سازمان به ارمغان آورده است.

امیر سرلشکر موسوی همچنین درباره اهمیت نخبگان رهبری گفت: واقعیت نخبگان این است که فرمانده در هر رتبه ای باید از تمام واقعیت های یگان اعم از نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها آگاه باشد و در گسترش نقاط قوت و رفع نقاط قوت تلاش کند. نقاط ضعف و استفاده از حداکثر فرصت های موجود برای رشد سازمان و یا رفع و خنثی کردن تهدیدها با استفاده از فرصت ها و نقاط قوت و یا کاهش آنها به حداقل ممکن.

در ادامه این مراسم از فرماندهان، نیروها و جانشینان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس رتبه 1400 اشراف تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید