یک سگ ولگرد به دو کودک در دماوند حمله کرد

یک سگ ولگرد به دو کودک در دماوند حمله کرد

روز جدید : رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از حمله یک سگ ولگرد به دو کودک در دماوند خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیری از هاری برای فرد مصدوم انجام شده است.

حسن خیرخواه روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: حمله یک سگ ولگرد به دو کودک 5 ساله در شهرستان دماوند منجر به جراحت شدید از ناحیه دست و صورت آنها شد.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیری از هاری و واکسیناسیون تمامی موارد حیوان گزیدگی در ستاد شبکه بهداشت و درمان دماوند انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به احتمال گزش مار و عقرب در مناطق سیل زده گفت: در زمان وقوع سیل اغلب مارها و عقرب ها از مخفیگاه خود خارج می شوند.

این مسئول بر لزوم هوشیاری و مراقبت از مردم تاکید کرد و ادامه داد: مردم مراقب باشند در معرض گزش این موجودات قرار نگیرند اما در صورت وقوع سریعا به نزدیکترین بیمارستان یا مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.

بر اساس گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، در سال 1400 بیش از 1200 مورد سگ گزیدگی به ثبت رسیده و صرف واکسن این افراد بدون احتساب خدمات پزشکی از جمله پانسمان، شستشو و غیره بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شده است. . معیشت و سایر اقدامات شهرداری ها و دهیاری ها بر هزینه ها می افزاید و مردم همچنان در وضعیت موجود اسیر هستند.

در شهرستان دماوند خوشبختانه با تلاش شبانه روزی بهورزان علیرغم مراجعه شهروندان به دلیل حیوان گزیدگی، با اقدامات به موقع و واکسیناسیون کامل هیچ گونه مرگ و میر ناشی از هاری انسانی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید