100 میلیارد دلار یارانه انرژی پنهان در حال پرداخت است


ساعت: 21:27
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837617

وی گفت: بیش از 100 میلیارد دلار یارانه انرژی پنهان و بیش از 20 میلیارد دلار یارانه اختصاصی برای مواد اولیه، کالا و دارو داریم. دولت سیزدهم به دنبال اثربخشی یارانه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در ارتباط با شبکه خبر اصلاح نظام یارانه ها گفت: با جلسات متعددی که در دولت داریم تصمیمات نهایی گرفته می شود. امروز مراحل اجرای آن نزدیک است. بحث توزیع یارانه ها موضوع اجرای عادلانه و رسیدن به مردم است.

وی ادامه داد: موضوع اصلاح شاخص های کلان کشور در اصلاح یارانه ها در حال بررسی است. اکنون بیش از 100 میلیارد دلار یارانه انرژی پنهان و بیش از 20 میلیارد دلار یارانه برای مواد خام، کالا و دارو داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضریب جینی را افزایشی عنوان کرد و گفت: این افزایش نشان می‌دهد که ضعیف‌تر است. فقیرتر، ثروتمندتر و ثروتمندتر. دولت سیزدهم به دنبال اثربخشی یارانه ها و توزیع عادلانه آن است.

میرکاظمی افزود: جدی طرح دولت مبارزه جدی با فقر است و نحوه محاسبه و پرداخت یارانه دهک ها در این امر تاثیر بسزایی داشته و در ماه های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. تصمیمات نهایی پس از تایید رئیس جمهور به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: “هدف علاوه بر موثر بودن یارانه ها، انتقال از بحران جهانی غذایی ناشی از جنگ در اوکراین به مبارزه با فقر و بی عدالتی و تحلیل خوبی از سازمان است.” جهت یارانه ها را داشتیم که به دلیل تغییر پرداخت به دهک های پایین و بالای جامعه به سرعت در جامعه تغییر کرد و این نشان دهنده حساسیت در لزوم توجه به توزیع عادلانه یارانه ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید