11 سال انتظار برای ساخت بیمارستان مردم نصرآباد تربت جام/ پروژه ناتمام مانده است.


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902032

بیمارستانی که در مسکن و شهرسازی باقی مانده است، نوید ایستگاه می دهد.

منطقه نصرآباد بالاجم با بیش از پنجاه هزار نفر جمعیت در انتظار شکستن طلسم 11 ساله ساخت بیمارستان در این شهر است، اما این طرح درمانی نیمه کاره رها شده است و تکلیف آن با تعیین تکلیف انجام نشده است. مسکن و شهرسازی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; شهرک نصرآباد تربت جام تنها شهر منطقه بالاجم با جمعیتی بالغ بر 50000 نفر است که مردم آن چشم به راه ساخت بیمارستان هستند و خدمات بهداشتی و درمانی فقط از طریق خانه های بهداشت و پانسیون به ساکنان ارائه می شود. فاصله دورترین نقطه نصرآباد تا نزدیکترین بیمارستان بیش از 40 کیلومتر است و از طرفی قرار گرفتن در جاده اصلی تربت جام مشهد باعث شد تا در سال 91 بحث ساخت بیمارستان مطرح شود اما پس از گذشت بیشتر. بیش از یک دهه، ساخت آن هنوز کامل نشده است.

با ساخت پروژه بیمارستان نصرآباد در سال 91 امید در دل مردم زنده شد اما بیش از یک دهه از ساخت این بیمارستان می گذرد که با پیشرفتی حدود 20 تا 30 درصدی ناتمام ماند در حالی که مردم. این منطقه باید برای معالجه به شهرهای اطراف بروند و جدای از ابتلا به بیماری، هزینه های سنگین حمل و نقل و اقامت در شهرهای دیگر را نیز متحمل می شوند.


5afb0c26 2bb5 43e7 9afa a8f5b63e30e3 خبر خاکستری


تا منتظر نوار افتتاحیه بیمارستان نصرآباد قدیمی نشه!!!

آقای خدادادی یکی از شهروندان نصرآبادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حالی که سه پروژه بیمارستانی در شهرهای بهرز، صالح آباد و نصرآباد به صورت همزمان برنامه ریزی شده است، بیمارستان های بهرز و صالح آباد نیز پیش بینی شده است. به بهره برداری رسیده و ساختمان بیمارستان نصرآباد پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته و پس از گذشت بیش از یک دهه عملاً فرسوده شده است و این نگاه تبعیض آمیز مردم نصرآباد را بیشتر آزار می دهد.

وی بیان کرد: از مسئولان تقاضا داریم در انتظار روبان افتتاحیه بیمارستان نصرآباد منسوخ نشود. عملیات اجرایی این پروژه چندین بار آغاز و متوقف شده و هم اکنون پوشش سقف و بخشی از آرماتوربندی داخلی انجام شده است.

دکتر محمدصادق معلم زاده نایب رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در رسانه ها در این خصوص اظهار داشت: مجری پروژه مسکن و عام المنفعه است و متاسفانه مسکن و عام المنفعه هنوز تعیین تکلیف نکرده و پروژه با پیشرفت 20 تا 30 درصدی ناتمام مانده است. این در حالی است که این پروژه با بودجه اختصاص یافته از 10 سال پیش می توانست به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: مکاتبات و پیگیری انجام شده تا پروژه در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا در صورت عدم تعیین تکلیف از سوی سازمان در بودجه لحاظ شود. متاسفانه در بازدید دفتر فنی وزارت بهداشت و درمان از این پروژه متروکه، کارشناسان برآورد کردند که با توجه به فرسودگی تاسیسات، رسیدن به مرحله اولیه 20 تا 30 درصدی هزینه های چند میلیاردی می طلبد.


dab9c31c 6a0a 4a02 8c51 3339febd490b خبر خاکستری

این گزارش سرآغازی است برای تلنگری به مسئولان و متولیان امر در این زمینه در شهرک تربت جام برای ارائه راهکار مناسب و تامین اعتبارات لازم جهت اقدام قاطعانه در جهت تحقق انتظار 10 ساله مردم شهرک نصرآباد تربت جام. بیمارستان بسازید. هزینه های حمل و نقل و اقامت در شهرهای دیگر را متحمل نشوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید