1804واحد نهضت ملی مسکن توسط سپاه قم ساخته شد

سردار محد:

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به سهم بسیج سازندگی قم در طرح نهضت ملی مسکن گفت: عملیات ساخت 1804 واحد نهضت ملی مسکن از محل بسیج سازندگی سپاه سازندگی. این استان در حال انجام است.»

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

، سردار محمدرضا محد وی بیان کرد: عملیات اجرایی این واحدها به موازات دیگر پروژه های در دست اجرا در شهرک پردیسان در زمینی به مساحت 560 هکتار در حال انجام است.

در مجموع بیش از 30 هزار واحد مسکونی در قالب آپارتمان در زمین های 560 هکتاری، 22، 27 و 17 هکتاری پردیسان در حال ساخت است.

شهرک پردیسان در منطقه هشت شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم قرار دارد. این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی تأسیس شد و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

فرمانده سپاه ارتش استان قم یادآور شد: ساخت 50 واحد مسکونی برای مشمولان کمیته امداد با اعتباری بیش از 6 میلیارد تومان نیز توسط سپاه این استان انجام می شود.

موحد افزود: از ابتدای امسال پروژه آبرسانی به 20 روستای استان قم با اعتباری بیش از 90 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که طی آن مشکل آب شرب آنها حل شده است.

وی بیان کرد: موتورخانه و سالن بقیع مسجد مقدس جمکران نیز با وام 250 میلیارد تومانی بسیج سازندگی سپاه استان قم آغاز شد که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 1586 تن قیر رایگان برای بهسازی آسفالت روستایی و معابر بین مزارع به ارزش 17 میلیارد تومان توزیع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: قراردادهای اجرایی پروژه های محرومیت زدایی استان قم با ستاد ساخت و محرومیت زدایی سپاه به مبلغ 55 پروژه به ارزش 133 میلیارد تومان نیز در روستاها و مناطق حاشیه ای شهر قم در حال اجراست.

وی با بیان اینکه پروژه جلیز تا آبهیز برای حمایت از کشاورزی و باغبانی منابع طبیعی نیز توسط بسیج مهندسی عمران قم کلید خورده است، گفت: این طرح موجب کاهش سیلاب ها و تقویت سفره های زیرزمینی و بهبود کمی آبیاری کانال می شود و تاکنون در سال جاری اجرا شده است. 3 روستای قم با بیش از 2 میلیارد تومان.



آیا این خبر مفید بود؟