20 سال خصوصی سازی نیازمند آسیب شناسی است


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840384

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه خصوصی سازی باید در هشت مرحله تغییر کند، گفت: نتایج رویداد خصوصی سازی می تواند چراغ راه آینده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین قربان زاده صبح امروز در اولین رویداد بین المللی خصوصی سازی ایران با سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران اظهار داشت: نگاهی همه جانبه به گذشته نیز داریم تا آثار مثبت یا مضر واگذاری های دو دهه پیش را بررسی کنیم و از این پس چه باید کرد.

وی ادامه داد: این رویداد با هدف شناسایی آسیب ها و کیفیت و نحوه مداخله سیاست گذاری در این فرآیند و معرفی خریداران است که در نشست های تخصصی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه این رویداد نمایشی نیست، گفت: در این جلسه به روند واگذاری، روند واگذاری و دلایل موفقیت یا عدم موفقیت تمامی شرکت هایی که در 20 سال گذشته واگذار شده اند، پرداخته می شود. رویداد و راهنمای مسیر انتقال آینده. «این دولت خواهد بود.

گربان زاده با بیان اینکه سند تحول دولت که توسط شخص رئیس جمهور ابلاغ شده چراغ راه ما برای شروع این بار است، گفت: در این رویداد حدود 4 ماه تلاش شد. ما برای ایجاد ارزش در این کشور نیاز به قیام داریم و اگر این اتفاق نیفتد، هیچ چیز دیگری نمی تواند ما را به سطحی از کارآمدی برساند که مطمئن باشیم در همه ارکان اقتصاد در مسیر درستی حرکت می کنیم.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: 8 مرحله خصوصی سازی شامل «انتخاب شرکت، آماده سازی، ارزیابی، بازاریابی مناسب، نوع واگذاری، تفکیک مالکیت از مدیریت می تواند یکی از تصمیمات، انعقاد قرارداد و رفع شروط باشد. خریدار، نظارت صحیح و «حل صحیح و مناسب اختلافات حقوقی» نیاز به تغییر دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید