20 نقطه خطرناک در استان زنجان شناسایی شد/ دشمن نمی تواند مانع از حمل و نقل کالا شود


ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918398

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان بابیان اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز بر عهده معاونت راهداری است، گفت: در سال گذشته 20 نقطه حادثه خیز انجام شد. شمارش کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; علی مدکلچی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 3 پایانه بار در شهرهای زنجان، ابهر و ایجرود فعال است، اظهار داشت: 84 شرکت حمل و نقل باب در حوزه حمل بار در استان زنجان فعال هستند.

وی با بیان اینکه سالانه 10 میلیون تن کالا در استان جابه جا می شود، گفت: 550 نوع ناوگان باری سبک و سنگین در استان فعال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه 7 هزار راننده در حوزه حمل و نقل کالا در استان فعال هستند، گفت: 37 شعبه شرکت مسافربری در استان زنجان و حدود 880 هزار شعبه شرکت مسافربری فعال هستند. مردم هر سال جابجا می شوند.

وی با بیان اینکه 131 دستگاه اتوبوس در زنجان تردد می کنند که 84 دستگاه اتوبوس VIP هستند، گفت: هزار و 328 راننده در حوزه مسافربری در استان زنجان فعال هستند.

مدقلچی با اشاره به نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بر حمل و نقل عمومی و ناوگان باری ادامه داد: استان زنجان از نظر معاینه فنی حمل و نقل عمومی و ناوگان باری جزو ده استان برتر کشور است.


شناسایی 20 نقطه در معرض خطر تصادف

وی با اشاره به شناسایی نقاط پرتصادف در جاده های استان زنجان، افزود: علل تصادفات جاده ای برای جلوگیری از تکرار این حوادث بررسی می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه 4 شرکت ترانزیتی در استان زنجان فعالیت می کنند، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به انحاء مختلف تخلفات جاده ای را بررسی می کند و در صورت راننده و شرکت. مرتکب تخلف شده اند به کمیسیون ارجاع می شود و مربوطه جهت رسیدگی ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه اصلاح نقاط پرحادثه از وظایف معاونت راهنمایی و رانندگی است، تصریح کرد: در سال گذشته 20 فقره تصادف سرشماری شد.

مدقلچی با بیان اینکه 131 دستگاه اتوبوس در حوزه حمل و نقل عمومی در استان زنجان فعال است، گفت: 820 نوع ناوگان حمل و نقل در استان زنجان فعال است و 1638 راننده در این حوزه در استان وجود دارد.


ناوگان باری فرسوده است

وی با اشاره به عمر ناوگان حمل و نقل استان زنجان ادامه داد: عمر ناوگان حمل و نقل کالا 19.96 سال است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه دولت 2 برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: 12 دستگاه اتوبوس و 37 دستگاه ون در این بانک قرار داده شده است. تسهیلات از تبصره 18

وی با اشاره به درخواست های صورت گرفته در زمان اغتشاشات در خصوص اعتصاب رانندگان گفت: دشمن نمی تواند با این درخواست ها مشکل و اختلالی در حمل و نقل کالا ایجاد کند.

مدقلچی با بیان اینکه حجم حمل و نقل بار در فصل سرما کاهش می یابد افزود: کاهش حمل بار در استان زنجان به دلیل کاهش تقاضای آهن در بازار تهران است.


رفع مشکلات پایانه های مسافربری

وی با بیان اینکه 3 پایانه حرفه ای در استان زنجان وجود دارد، گفت: نواقص ترمینال زنجان در حال اصلاح است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه عمر پایانه زنجان 30 سال است، تصریح کرد: عمر پایانه ابهر بیش از 25 سال است و در پایانه ابهر با کمبود فضا مواجه هستیم. ، و ترمینال خدابنده با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با اشاره به وجود انحصار در خودروسازی ایران افزود: ناوگان خوبی در کشور وجود ندارد و شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید