269 ​​پیش نویس طرح اقدام ملی مسکن در انتظار تعیین پیمانکار

ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785291

269 ​​نفر در منطقه ترشیش مبلغ اولیه طرح اقدام ملی را به امید خانه دار شدن پرداخت کرده اند اما طرح اقدام ملی مسکن به دلیل نبود پیمانکار برای اجرای این طرح پیشرفتی نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; مسکن از دیرباز یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی هر خانواده بوده است، اما در سال‌های اخیر آنچه به سنگ بزرگ‌تر و مراقبت طولانی‌مدت خانواده‌ها به‌ویژه زوج‌های جوان تبدیل شده، مسکن است.

این روزها تامین مسکن و سرپناه برای برخی افراد به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است. رویایی که قیمتش روز به روز بالا می رود و هیچکس جلودارش نیست.

دولت سال گذشته برنامه اقدام ملی مسکن را اعلام کرد اما شرایط آن برای همه اقشار جامعه به ویژه طبقه متوسط ​​بی خانمان محقق نشده است.

4 هزار و 260 نفر از شهروندان شهرستان ترشیش از جمله کاشمر، هلیل آباد، بردسکن و کوهسره در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند، 647 نفر تایید نهایی شده اند اما فقط 269 نفر پرداخت کرده اند.

کاشمر با وجود اینکه بیشترین تعداد محلات را در منطقه ترشیش دارد، اما پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در این شهرستان نزدیک به صفر است.

145 نفر در کاشمر سپرده داشتند اما پیشرفت فیزیکی نداشتیم

منصوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در خصوص برنامه کلی برنامه اقدام ملی در منطقه ترشیش گفت: تعداد 2641 نفر ثبت نام کننده عمومی بوده اند. طرح اقدام ملی در کاشمر و 182 نفر نهایی شده است.

وی با بیان اینکه 145 نفر در شهرستان کاشمر سپرده گذاری کرده اند و در اختیار 189 نفر از مستعدان قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: تا یک ماه پیش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باید با یک ملی پوش بحث ساخت این منازل را مطرح می کرد. اما او نامه ای رسمی به GDPB نوشت و از ساخت این پروژه ها خودداری کرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امیدواریم در ماه آینده پیمانکار ساخت واحدهای مسکونی از برنامه اقدام ملی در کاشمر شناسایی و شروع به کار کند، تصریح کرد. دریافت تشریفات از طرف خدمات ملی زمین و مسکن برای تعیین تکلیف پیمانکار یا تعیین پیمانکار واجد شرایط از طریق مناقصه.

116 نفر در بردسکن در برنامه اقدام ملی سپرده گذاری کرده اند

وی همچنین با اشاره به وضعیت اقدام ملی در بردسکن اذعان داشت: تعداد یک هزار و 217 نفر کل ثبت نام های طرح اقدام ملی در شهرستان بردسکن بوده که از این تعداد 547 نفر در شرایط اولیه و 422 نفر تایید صلاحیت شده اند که از این تعداد 116 نفر واریز وجه کرده اند. استعداد برای 106 واحد زمین آماده شده است.

منصوری با بیان اینکه بنیاد مسکن به عنوان کارگزار شهرهای زیر 100 هزار نفر اقدام به ساخت واحدهای مسکونی در اقدام ملی در بردسکن کرده است، گفت: برای سایر واحدهای الحاقی به منطقه زمین در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن زمین ها را در قالب گروه های عمرانی به مردم واگذار کرده است و مردم باید برای دریافت پروانه و ساخت و ساز اقدام کنند.

7 نفر در هلیل آباد سپرده داشتند

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص اقدام ملی در هلیل آباد اظهار داشت: 381 نفر ثبت نام کنندگان عمومی طرح اقدام ملی در شهرستان هلیل آباد بودند که از این تعداد 280 نفر واجد شرایط اولیه هستند. و 60 نفر در نهایت تایید شدند که از این تعداد 7 نفر ودیعه داشتند که در اختیار 8 واحد زمین مستعد قرار گرفت و از طریق بنیاد مسکن در قالب گروه های عمرانی واگذار شد.

21 نفر در طرح ملی اقدام ریوش ثبت نام کردند اما سپرده ای نداشتند

وی همچنین به وضعیت برنامه اقدام ملی در کوه های سرخ اشاره کرد و تاکید کرد: سهمیه فرهنگیان ریوش برای ورود به برنامه اقدام ملی در نظر گرفته شده و 21 نفر ثبت نام شده اند که 10 نفر از آنها دارای شرایط اولیه هستند. تایید نهایی، اما پرداخت به این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

پیشرفت 30 درصدی برنامه اقدام ملی در هلیل آباد

احسان میری رئیس بنیاد مسکن خلیل آباد در گفت و گو با صبح توس گفت: 8 بلوک در مرحله ساخت طرح اقدام ملی در شهر هلیل آباد داریم که در مرحله اجرای کامل سازه و سقف است. ، گفت: توزیع اعتبار برای هر نامزد 150 یک میلیون تن در نظر گرفته شده است که در طرح جهش تولید مسکن به 300 تا 350 میلیون افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود زمین برای مسکن و شهرسازی تاکنون قول داده ایم 4 هکتار زمین مورد نیاز پروژه را تامین و بر مسکن و شهرسازی نظارت کنیم، خاطرنشان کرد: 8 هکتار نیز ساخته خواهد شد. در حال حاضر زیر نظر بنیاد مسکن هستند و در حال حاضر 30 درصد پیشرفت دارند و در صورت توانمندی داوطلبان و تامین سهم داوطلب حداکثر ظرف مدت 24 ماه تکمیل می شود.

رئیس بنیاد مسکن هلیل آباد همچنین تصریح کرد: در سال های اخیر 812 مسکن در قالب طرح مسکن مهر ساخته شده و یک هزار و 100 مسکن نیز در قالب نوسازی منازل روستایی ساخته و به اهالی شهرستان تحویل داده شده است. هلیل آباد.

پیشرفت ساخت مسکن 15 درصد اقدام ملی در بردسکن است

احمدی فر رئیس بنیاد مسکن بردسکن نیز در گفت و گو با صبح توس گفت: کار نظارت بر ساخت واحدهای طرح اقدام ملی بردسکن متعلق به بنیاد مسکن است و زمین برای 106 نفر تامین شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از ماژول ها توسط مردم ساخته می شود و تعدادی از آنها توسط بنیاد مسکن به تولید انبوه می رسد، اذعان داشت: در مجموع 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و منازل در دست مردم است و بتن ریزی شده است.

انتهای پیام/ 4001

دیدگاهتان را بنویسید