42 هکتار از اراضی صنعتی راکد استان یزد احیا شد


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883441

دهقان رئیس شرکت شهرک های صنعتی یزد گفت: یکی از چالش های ما در آینده حضور در محاکم استرداد اراضی خواهد بود و در این راستا در سال گذشته 466 قرارداد مرده از این دست در جلسه هیات حل اختلاف داوری شد که از این تعداد بود. 65 قرارداد با مساحت 42 هکتار مرمت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، حمایت از صنایع کوچک را از مهمترین وظایف این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: کمک های مالی رایگان از محل منابع داخلی تامین و در قالب کلاس های آموزشی برای خود صنایع برگشت داده می شود. در همین راستا 88 دوره آموزشی برای مدیران و کارگران برگزار شد که 50 درصد این هزینه ها را از محل اعتبارات خود پرداخت کردیم.

وی افزود: از جمله کمک های دیگر به صنایع کوچک و متوسط، بازاریابی و توسعه بازار است، به طوری که مدیران و نیروهای متخصص بازاریابی در این حوزه یارانه دریافت می کنند تا بتوانند در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کنند و بتوانند با نمایشگاه های داخلی و خارجی آشنا شوند. بازاریابی ملی و بین المللی نیز محصولات خود را ارائه می دهند.

دهقان خاطرنشان کرد: وظیفه شرکت شهرک های صنعتی کمک به صنایع کوچک در جهت توانمندسازی و رقابت پذیری است و در این راستا 480 مورد حمایت مالی مستقیم از واحدهای صنعتی برای حضور در نمایشگاه ها صورت گرفته است که از این تعداد 284 نمایشگاه خارجی و 194 نمایشگاه برگزار شده است. در سال 1400 داخلی است و این دامنه کمک ها منجر به 370 تفاهم نامه، معاهده و اقدام تجاری شده است.

رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در خصوص بازیابی اراضی شهرک از واحدهای صنعتی متخلف نیز خاطرنشان کرد: طبق قانون و ابلاغ مراجع نظارتی موظفیم از واحدهایی که زمین خود را داشته اند اقدام کنیم. ظرف سه سال مصادره می شود ما کسانی را که مورد بهره برداری قرار نگرفته اند یا به مرحله بهره برداری نرسیده اند بیرون می کنیم و زمین را در اختیار متقاضی بعدی می گذاریم.

دهقان در پایان تصریح کرد: در این راستا یکی از چالش های ما در آینده مراجعه به دادگاه برای بازپس گیری اراضی خواهد بود و در همین راستا در سال گذشته 466 قرارداد مرده از این دست در جلسه شورای حل اختلاف داوری شد. که 65 قرارداد به مساحت 42 هکتار بازسازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید