4464 هزار جوان در خراسان جنوبی در نوبت وام ازدواج / رشد طلاق در 7 شهر


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879836

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اعلام کرد؛

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از انتظار 4464 زوج جوان در استان برای دریافت وام ازدواج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، مهدی کناد امروز در نشست خبری سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: سوره یک بحث فرابخشی جوانان است و نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وظیفه برنامه ریزی، سیاست گذاری و تقسیم کار این مجموعه گفت: مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تقویت کانون های ازدواج ایجاد کرده ایم. بنیاد خانواده

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز مشاوره تخصصی نسیم شرق و مشکات در مرکز خراسان جنوبی، تصریح کرد: متقاضیانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی، مشاوره خانواده گرایی، پروانه اشتغال به کار از سازمان می باشند. سامانه روانشناسی و مشاوره، می توانند برای دریافت مجوز از مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده اقدام کنند.

اسلادکار با اشاره به اینکه در سال 1400 تعداد 1422 مراجعه کننده از خدمات این مراکز استفاده کرده اند، خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 318 مشاوره در این مراکز انجام شده که برخی از این افراد به صورت رایگان از خدمات این مراکز استفاده کرده اند. مراکز مشاوره بهره مند شدند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به حمایت از تولیدات فرهنگی و رسانه ای در حوزه ازدواج در راستای آموزش و روشنگری جوانان گفت: از سال گذشته تاکنون 13 انیمیشن ساخته شده است. ساخته شده است و هفت انیمیشن گرافیکی با موضوع زایمان، انتخاب آگاهانه، آداب و رسوم زناشویی، جهیزیه بلااستفاده، آشنایی با مراکز مشاوره، نحوه مصرف مجازی و حجاب رفتاری در خانواده.

قناد از برگزاری سمینارهای آموزشی رایگان برای جوانان قبل، حین و بعد از ازدواج خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 38 سمینار با حضور 769 جوان 18 تا 35 ساله در استان برگزار شده است.

وی به نظارت بر تسهیلات پرداختی جوانان اشاره کرد و افزود: 15 هزار و 460 زوج جوان در استان متقاضی دریافت وام ازدواج هستند که از این تعداد 12 هزار و 624 متقاضی موفق به اخذ تسهیلات بانکی شده اند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 2 هزار و 836 نفر همچنان در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، گفت: سال گذشته بیش از 82 درصد از ثبت نام کنندگان وام ازدواج تسهیلات بانکی دریافت کردند.

قناد با اشاره به مجموع تسهیلات ارائه شده به زوجین در خراسان جنوبی در سال گذشته گفت: در این مدت 151 میلیارد و 444 میلیون تن وام ازدواج به متقاضیان استان بازپرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، 5 هزار و 474 نفر در استان خراسان جنوبی برای دریافت وام ازدواج اقدام کرده اند که از این تعداد، هزار و 10 نفر معادل 18.5 درصد متقاضیان موفق به اخذ تسهیلات شده اند. کاندیداها 137 میلیارد و 822 میلیون تومان است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: 4464 متقاضی نیز در نوبت دریافت وام ازدواج خود هستند.


دارا بودن 110 عنوان همزمان با هفته عروسی

وی همچنین از اجرای 110 برنامه در هفته ازدواج خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا مراکز مشاوره تخصصی نسیم شرق و مشکلات موجود در شهرستان بیرجند آماده ارائه خدمات رایگان مشاوره ازدواج به جوانان 18 تا 35 سال هستند.

قنادی گفت: ضیافت وصال تجلیل از زوجین و خیرین و فعالان عرصه ازدواج، برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان، مسابقه کتابخوانی، برگزاری سمینارهای آموزشی پیش از ازدواج، برگزاری 40 نشست تخصصی برنامه های ورزشی با حضور کارشناسان و زوج های جوان، گفتگوی جوانان و کارکنان مرتبط با حقوق خانواده و جوانان جمعیت، دیدار با ائمه جمعه در نماز جمعه، اهدای جهیزیه، افتتاح چهار اثر تولیدی در حوزه محصولات فرهنگی و راه اندازی مشاوره رایگان برنامه های برنامه ریزی شده

وی خاطرنشان کرد: از سال 92 تا 1378 نرخ ازدواج در استان خراسان جنوبی همیشه بالاتر از میانگین کشوری بوده و میزان طلاق کمتر از میانگین کشوری بوده است. بیرجند، بشرویه و سرایان با توجه به تغییرات فرهنگی در سال های اخیر شاهد افزایش طلاق بیشتری بوده اند، از این رو امسال تمرکز ما بر برگزاری سمینارهای پیش از ازدواج در این شهرها خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: مجمع خیرین ازدواج در بیرجند با هدف شناسایی، تقویت و ساماندهی فعالان ازدواج و موسسات خیریه تشکیل شده و در مراحل پایانی خود قرار دارد و بسیار کمتر از سایر موضوعات است. برای اینکه خیریه ها توجه بیشتری به خانواده داشته باشند، باید ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید