560 کیلومتر خط ریلی در پنج استان نیازمند اعتبار است


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882896

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها از اولویت اجرای 560 کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار، امکان بهره برداری از این مسیرها در سال جاری وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی گفت: عملیات اجرایی خطوط ریلی رشت – خزر به طول 35 کیلومتر، بستان آباد – تبریز به طول 44 کیلومتر، همدان – سنندج به طول 151 کیلومتر است. و زاهدان-کش به طول 155 کیلومتر با اولویت خط راه آهن میانی – اردبیل به طول 175 کیلومتر است.

خطیبی همچنین راه آهن شیراز- بوشار را از دیگر اولویت های ریلی کشور اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی به طول 450 کیلومتر به منظور ایجاد کریدور ترانزیتی خلیج فارس به مناطق مرکزی و شمالی کشور و اتصال بندر ایران طراحی شده است. بوشهر و عسلویه با شبکه ریلی کشور راه اندازی شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های رئیس جمهور همچنین بهره برداری از 25 هزار کیلومتر خط ریلی را از برنامه های بلندمدت توسعه راه آهن در کشور دانست و گفت: در حال حاضر طول شبکه ریلی، در حال حاضر طول شبکۀ ریلی، در حال انجام است. شامل خطوط اصلی و فرعی حدود 15000 کیلومتر است و برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به احداث 10000 کیلومتر خط ریلی جدید است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مهندسی و اجرایی کشور قادرند سالانه 1000 کیلومتر خط ریلی در کشور احداث کنند و با توجه به محدودیت اعتبارات و افزایش هزینه‌های عمرانی، میانگین سالانه این خط آهن در کشور ایجاد می‌شود. هزینه ساخت و بهره برداری در حال حاضر حدود 200 کیلومتر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید