6 مدرسه با سهم دانش آموز استثنایی از محیط آموزشی زاهدان


ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912782

این در حالی است که 28 مدرسه برای دانش آموزان استثنایی در کلانشهر زاهدان وجود دارد که از این تعداد تنها 6 مدرسه به دلیل کمبود فضای مدرسه در حال فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، دانش آموزی که از نظر ویژگی های جسمی یا رفتاری و روحی و تحصیلات ویژه با اکثریت دانش آموزان کلاس خود تفاوت قابل توجهی دارد نسبت به تحصیل عادی برای او مناسب تر است.

کودکان استثنایی شامل کودکانی هستند که مشکلات یادگیری دارند و همچنین کسانی که عملکردشان کمتر از توانایی آنهاست، بنابراین تغییرات برنامه درسی و آموزش های لازم برای کمک به آنها برای رسیدن به پتانسیل های خود مورد نیاز است.

کودکان استثنایی اصطلاحی است که به کودکان دارای ناتوانی های یادگیری یا رفتاری، کودکان دارای ناتوانی جسمی یا حسی و کودکان با استعداد و با استعداد اشاره دارد.

خدمات حمل و نقل برای دانش آموزان ممتاز رایگان است

ذبیح الله الهی رئیس آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از مجموع 85 مدرسه استان، 28 مدرسه استثنایی در زاهدان وجود دارد که به دلیل تحصیل در 6 فضای مدرسه در این مدارس تحصیل می کنند. کمبود فضا.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات مدارس ممتاز استان افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود و پیش دبستانی در 24 آبان ماه اجرا شد و در این طرح سیستان و بلوچستان رتبه اول را کسب کرد. در کشوری که بالاترین سطح پوشش را دارد.

الهی تصریح کرد: توسعه مراکز آموزشی ویژه از 8 مرکز به 13 مرکز، مناسب سازی رشته های حرفه ای با بازار کار، توسعه آموزش فراگیر در مدارس سیستان و بلوچستان و افزایش دانش معلمان با اجرای گروه های آموزشی تخصصی و دوره های کاری از جمله برنامه ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: هفت گروه از دانش آموزان تحت پوشش آموزش استثنایی هستند که شامل آسیب بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، با نیازهای خاص فکری، چند معلولیت، اوتیسم و ​​مشکلات ویژه یادگیری است.

الهی معتقد است بیشترین تعداد دانش آموزان استثنایی در گروه های دارای نیازهای روانی خاص هستند.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان استثنایی هزینه ای برای خانواده ها ندارد، گفت: ثبت نام این افراد با شرکت در طرح سنجش و احراز شرایط امکان پذیر است.

الهی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه هزینه های ایاب و ذهاب بر عهده آموزش و پرورش استثنایی نیست، بلکه با توجه به مشکلات مالی خانواده ها، این هزینه ها با همکاری سازمان های ذیربط تامین می شود که در این راستا، خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان است. رایگان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید